Materiały do edukacji zdalnej 29.03.- 31.03.2021

Temat: Wielkanoc.

10 000+ darmowych obrazów z kategorii Wielkanoc i Wiosna

 

 

 

 

opr. Beata Filipczuk

Poniedziałek 29.03.2021

1. Ilustracja ruchowa wiersza H. Kruk pt. „Świeci słonko”:

Świeci słoneczko jasne,        (unosimy ręce do góry)

wieje wiosenny wiatr.           (machanie rękami nad głową)

I każdy ma ochotę               (marsz w rożnych kierunkach)

wędrować sobie w świat.

Grzeje słoneczko jasne,         (pokazywanie słoneczka nad głową)

pada wiosenny deszcz.          (przysiad, stukanie palcami o podłogę)

Urosną śliczne kwiatki            (powolne unoszenie się do pozycji stojącej)

my urośniemy też.                 (wspinanie się na palce)

 

2. Wiersz B. Formy pt. „Wielkanoc”:

Święta za pasem,

do pracy się bierzemy,

mazurki i baby

smaczne upieczemy.

 

Upiekliśmy z ciasta

baranka, zajączka,

z posianej rzeżuchy

będzie piękna łączka.

 

Pisanki, kraszanki

razem dziś zrobimy,

wszystkie kolorowe –

bardzo się cieszymy.

 

W glinianym wazonie

bazie i żonkile,

a na nich z papieru

kurczątka przemiłe.

 

Rozmowa na temat wiersza:

- Jak nazywają się zbliżające święta?

- Jakie ciasta wtedy pieczemy?

- Co znajduje się na wielkanocnym stole?

 

3. „Baranki, kurczaczki i zajączki”- zabawa orientacyjno- porządkowa. Do zabawy można wykorzystać tamburyno, bębenek, jak również dwie puste butelki PET. Kiedy rodzic gra wolno na instrumencie, dziecko- baranek chodzi na czworakach i beczy beee, kiedy gra szybko: dziecko- kurczaczek podskakuje w pozycji w kucki i piszczy pi pi pi, kiedy rodzic przestaje grać, dziecko- zając wyskakuje jak najwyżej w górę i mówi hyc.

 

4. Film edukacyjny „Symbole wielkanocne”

https://www.youtube.com/watch?v=gBEDgci-5nU

oraz animowana piosenka o tematyce wielkanocnej

https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g

 

Wtorek 29.03.2021

 

1. Interpretacja ruchowa piosenki pt. „Zając”:

(dzieci poruszają się tak jak podpowiadają im słowa i tempo muzyczne)

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

2. „Wyścig z jajkiem”- zabawa bieżna. Rodzic wyznacza linię startu i mety. Dziecko z jajkiem ugotowanym na twardo (ew. mała piłeczka) ułożonym na łyżce, próbuje jak najszybciej pokonać wyznaczoną trasę, uważając jednocześnie by jajko nie spadło na podłogę.

3. „Kury i kurczątka”- ćwiczenia w liczeniu w oparciu o zbiory kur i kurczątek

 

 

Potrzebne będą: wycięte powyższe obrazki kur i kurczątek, 2 kartki

Dziecko siada przy stoliku lub na podłodze i układa przed sobą 2 kartki, następnie Rodzic prosi aby:

- dziecko położyło na jednej z kartek 1 kurczątko a na drugiej kartce 2 kury (można zadawać pytania dodatkowe- co robią ptaki, jak się zachowują, jakie mają miny?)

- pokaż na jednej ręce tyle palców ile masz kurczątek. Następnie na drugiej ręce pokaż tyle palców ile masz kur. Jeden i dwa to ile razem?

- dziecko dokłada 1 kurczątko na pierwszą kartkę. Ile ptaszków jest na pierwszej kartce ile na drugiej? Gdzie jest więcej? (ważne, by dziecko użyło sformułowania ‘tyle samo’)

- do drużyny kurczątek dołączyły jeszcze 2, do drużyny kur- 3. Pokaż na palcach jednej ręki ile mamy kurczątek, a ile kur? Gdzie jest więcej? O ile? Co możemy zrobić, by było tyle samo kurczątek i kur? (dokładamy 1 kurczątko, tzw. dopełnianie zbioru)

Emblematy ptaszków można wykorzystać w dowolnych przeliczeniach, jak tylko wyobraźnia i czas pozwolą :)

4. "Żółte kurczątko"- składanka techniką origami:

- wycinamy z żółtego papieru 3 koła o różnej wielkości (3 cm, 5 cm, 7 cm)

- dziecko przykleja na kartkę największe koło (tułów), nad nim- tak by się stykały- najmniejsze koło (głowa)

- dziecko zagina na pół średnie koło (skrzydło) i przykleja w połowie największego koła

- dorysowuje nóżki, dziobek i oczko. Potem jeszcze trawkę i ziarenka.

 

Środa 31.03.2021

1. „Serwetka do koszyczka”- wycinanka. Dzieci oglądają różnego rodzaju serwetki, bieżniki, obrusy (dostępne w domu), zdobione w różne ornamenty, wzory, elementy ludowe. Dzieci opisują je. Następnie wykorzystując kwadratowe kolorowe serwetki (papierowe) spróbują z pomocą Rodziców stworzyć własne ozdoby do wielkanocnego koszyczka.

- serwetkę składamy na pół i wycinamy w niej prosty dowolny kształt, rozkładamy serwetkę i sprawdzamy jaki wzór powstał

- kolejno składamy serwetkę na cztery i ponownie wycinamy kształt

- można wykonać kilka egzemplarzy swojej pracy i sprawdzić, która podoba się dziecku najbardziej. Wybraną wycinankę przyklejamy do serwetki w innym kolorze. 

2. "Muzyczny poranek"

"Podróż" 

"Tu jest"


"Co potrafią"

 

3. Baranek na wiosennej łące”- praca plastyczno- techniczna z wykorzystaniem uprażonych ziaren kukurydzy (popcorn)

- wycięcie szablonu baranka

- pokolorowanie kredkami pyszczka oraz nóg zwierzątka, a następnie wyklejanie popcornem barankowego ciała

- przyklejenie baranka na niebieską kartkę, rwanie/cięcie nożyczkami zielonego papieru na cieniutkie paseczki (trawa) oraz formowanie kuleczek z kolorowej bibuły lub papieru (kwiatki). Kwiaty oraz trawę można oczywiście dorysować kredkami lub domalować farbami.

4. Wielkanocne karty pracy (do wyboru):

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/Karta-pracy-1-1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/Karta-pracy-2-4.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/Karta-pracy-3-4.pdf