Nasza Patronka

Simona Kossak
 

 

Grupa V ,,Pszczółki"

 

wychowawczynie: Pani Ewa i Pani Magdalena

                                                                                                                                    

                        

 

Uroczystośc zakończenia roku szkolnego i pożegnania 6-latków 

odbędzie się dn. 26 czerwca 2019 r. o godz. 14.30

w sali rytmicznej

CZERWIEC

Aura pogodowa nastraja nas bardzo wakacyjnie i każdy myśli już o letnim odpoczynku. Przed nami jeszcze ostatni miesiąc spędzony w przedszkolu. W czerwcu realizujemy luźniejsze tematy, wyjeżdżamy w plener, przygotowujemy się do uroczystości pożegnania 6-latków.

Serię czerwcowych imprez rozpoczął występ naszych dziewczynek na placu przez Teatrem Dramatycznym. Zespół mażoretkowy ,,Rumianki” zajął I miejsce w przeglądzie POM-PA 2019, czyli Międzynarodowej Prezentacji Mażoretek, Tamburmajorek i CheerleaderekZwycięzcom serdecznie gratulujemy!

W ogrodzie przedszkolnym odbył się piknik z atrakcjami (dmuchańce, trampolina, maszyna do robienia baniek, balony, chusta animacyjna).

Następnego dnia uczestniczyliśmy w Cukierkowej imprezie, którą poprowadzili aktorzy Teatru pod Orzełkiem. Zabawy, tańce, konkursy sprawnościowe oraz słodkie lizaki – tyle wystarczyło aby tego dnia dobrze się bawić w przedszkolu.

      

Nastąpiło rozstrzygnięcie III edycji konkursu plastycznego pt. ,,Simona przyjacielem zwierząt”. Oto nasi laureaci: Karol L., Martyna, Zosia, Pola Ko.

W ramach Białostockiego Tygodnia Czytania Dzieciom odwiedziły nas dwie Panie Bibliotekarki z filii Książnicy Podlaskiej.

   

Jak co roku o tej porze integrowaliśmy się podczas Festynu Rodzinnego. Były występy dzieci, podziękowania rodzicom za całoroczną współpracę, stoisko ze słodkościami, zabawy na sprzętach terenowych i szereg atrakcji związanych z zajęciami dodatkowymi (piłka, szachy, architektura) oraz wynikających ze współpracy z instytucjami, np. Policja.

Dnia 14 czerwca odwiedziliśmy Białowieżę. W Instytucie Biologii Ssaków PAN spotkaliśmy się z Panem Tomaszem Samojlikiem – autorem książeczek o żubrze Pompiku oraz obejrzeliśmy wystawę małych i większych ssaków zamieszkujących teren puszczy. W miejskim parku mieliśmy okazję powspinac się na żubry, zagrać w gry terenowe oraz obejrzeć Muzeum Przyrody. Kolejną atrakcją był spacer przez Puszczę Białowieską do miejsca życia prof. Simony Kossak -  Leśniczówki Dziedzinka.

        

Cały rok szkolny zbieraliśmy zużyte baterie. Przyszedł w końcu czas by podsumować akcję ekologiczną i nagrodzić najbardziej wytrwałych. W naszej grupie są to: Pola Ko., Natalka, Kuba W., Nataniel.

Rozstrzygnięto także konkurs literacko-plastyczny pt. ,,Moja książeczka-bajeczka”. Prace wyróżnione przez jury z PS 39 należą do: Natalki i Hani Z. Gratulujemy!

W czerwcu podsumowaliśmy także akcję społeczną ,,Kilometry dobra”, organizowaną przez Caritas Białystok. W okresie wielkanocnym nasi wolontariusze zbierali monety 1 zł, po czym kwota została przekazana Stowarzyszeniu. Wszystkim darczyńcom serdecznie dziękujemy.

Dużo mówiliśmy o bezpieczeństwie w kontekście zbliżających się wakacji, przypomnieliśmy w jaki sposób zachowywać się nad wodą, w czasie burzy, gdy stracimy z pola widzenia mamę lub tatę, oraz wtedy gdy zaczepia nas ktoś kogo nie znamy. Skorzystaliśmy z zaproszenia mamy Bożenki – Pani Anieli i odwiedziliśmy  Pokój Małego Policjanta.

      

 

Pani Anieli - mamie Bożenki

za organizację i prowadzenie zajęc edukacyjnych w Pokoju Małego Policjanta

w Komendzie Miejskiej

 

MAJ

Budzenie dumy z przynależności narodowej, rozbudzanie zainteresowania krajem rodzinnym oraz popularyzacja wiedzy o integrującej się Europie – te trzy cele zrealizowaliśmy po powrocie z majówek.

Utrwaliliśmy polskie symbole narodowe (flaga, godło, hymn), przypomnieliśmy i wskazaliśmy na mapie stolice Polski na przestrzeni dziejów, najważniejsze miasta i ich symbole (np. Kraków – smok wawelski, Wawel, lajkonik; Toruń – pierniki, Mikołaj Kopernik) oraz nazwy głównych rzek (Wisła i Odra). Cwiczymy rozpoznawanie kierunków na mapie - wiemy, że Morze Bałtyckie jest na północy, góry Tatry na południu Polski, a Podlasie i Białystok leżą na wschodzie kraju. Obejrzeliśmy film edukacyjny o ukształtowaniu terenu w naszym kraju – widzieliśmy piękne nadmorskie plaże, wydmy, pasmo pojezierzy, równiny i pagórki, bystre i rwące potoki oraz zamglone szczyty górskie. O tym wszystkim opowiedział nam geolog. Niektórzy wspominali tez kierunki swoich wyjazdów majówkowych. Przypomnieliśmy, jaka waluta obowiązuje w Polsce oraz kogo podobizny widnieją na banknotach (książę, królowie). Układaliśmy wartości banknotów 10 i 20 zł z wykorzystaniem monet 1, 2, 5 zł.

  

Wiemy, że Ziemia jest kulą. Dzięki zabawom z globusem poznaliśmy nazwy kontynentów. Jednym z nich jest Europa, gdzie mieszkamy. Dlatego, już śmiało możemy nazywać się Polakami i Europejczykami.

W tym roku mija 15 lat od chwili wejścia Polski do Unii Europejskiej, co zainspirowało nas do zgłębienia tego tematu na miarę możliwości przedszkolaków. Pszczółki poznały symbole UE: słuchały hymnu ,,Ody do radości”, wycinały i układały gwiazdki na fladze, miały okazję zobaczyć monety i banknoty euro oraz pokolorować Syriusza - europejską maskotkę. Dzieci oglądały też flagi niektórych państw należących do UE i wysłuchały opowiadania o sympatycznych krasnoludkach z różnych stron Europy.

W kolejnym tygodniu rozmawialiśmy o dźwiękach wokół nas. Muzyka jest wszędzie i wszystko jest muzyką - oto hasło przewodnie naszych zajęc. Słuchaliśmy muzyki w przyrodzie: odgłosów zwierząt, ptaków, owadów, wiatru, szumu fal. Kuchnia tez okazała źródłem wielu dźwięków. Graliśmy na urządzeniach kuchennych, w tym na drewnianych łyżkach. Obejrzeliśmy film o świątyni muzyki - filharmonii. Już wiemy kto to meloman. Poznaliśmy także Wielkiego Polaka - kompozytora Fryderyka Chopina i niektóre jego arcydzieła muzyczne. Dzieciom szczególnie spodobały się: Walc wiosenny i Preludium deszczowe, które było inspiracją do twórczych zabaw plastycznych.

Kuba W. reprezentował nasze przedszkole w olimpiadzie matematycznej ,,Mistrz rachowania", organizowanej przez PS 39.  Gratulujemy mu miejsca na podium. 

Maj sprzyja twórczości plastycznej. Chętne przedszkolaki wzięły udział w III edycji Ogólnopolskiego Rodzinnego Konkursu Literacko-Plastycznego pt. ,,Moja Książeczka-Bajeczka". Celem konkursu była promocja czytelnictwa wśród dzieci i dorosłych oraz propagowanie kreatywnego spędzania czasu w gronie rodzinnym. I w taki oto sposób powstały 4 książeczki-bajeczki. Oto nasi mali autorzy i ich opowiadania: Hania Z. - ,,Myszka Tosia i magiczny ser"; Natalia - ,,Mały jeżyk"; Hania K. - ,,Dzień mamy"; Pola Ko. - ,,Ciekawe króliczki". Wszystkim gratulujemy ciekawych pomysłów i oprawy graficznej.

Kolejna inicjatywa artystyczna, w której uczestniczyły dzieci  to IX edycja Wojewódzkiego Konkursu Plastycznego ,,Przedszkolaki kochają przyrodę". Nagrody w kategorii 5-6 lat otrzymały: Martyna i Ola. Gratulujemy. Na wielkiej gali ,,Pszczółki" zaprezentowały program artystyczny przed zgromadzonymi goścmi z miasta i okolic. 

  

16 maja wybraliśmy się na wystawę motyli tropikalnych, organizowaną w CH Atrium Biała. Z bliska podziwialiśmy cuda przyrody, jakimi niewątpliwie są te barwne stworzenia. Obserwowaliśmy żywe, egzotyczne gatunki motyli w specjalnie w tym celu zbudowanej motylarni. Z zaciekawieniem obejrzeliśmy także wystawę spreparowanych gatunków z wielu zakątków świata. Celem wydarzenia była edukacja dzieci na temat motyli oraz ich środowiska życia.

    

Poznaliśmy już cały podstawowy alfabet (24 litery). Teraz pora na literki z ogonkami, kreseczkami i dwuznaki. Już znamy litery: ą-ę, sz. Nadal doskonalimy technikę czytania metodą sylabową. Ćwiczymy głoskowanie ze słuchu. Śmiało układamy modele wyrazów pod obrazkami, rozwiązujemy krzyżówki.

  

Dużo liczymy na konkretach. Ćwiczymy dodawanie i odejmowanie z zastosowaniem znaków matematycznych (+,-,=). Poznaliśmy różne formy graficznego przedstawiania działań: tabela, diagram, drzewko matematyczne

Gramy w ,,Polowanie na tygrysa” – grę z czynnościami matematycznymi, dzięki której zapamiętujemy cyfry oraz ustalamy ich miejsce w szeregu liczbowym. Gra zachęca także do zadawania pytań i wyciągania wniosków, w przełożeniu na konkretne działania oraz integracji i wzajemnej kontroli udzielanych odpowiedzi (,,za dużo - za mało"), od których zależy odszukanie ukrytej cyfry tzw. tygrysa.

Za nami pierwsze zabawy z wagą: szalkową i elektroniczną.  Ważyliśmy różne produkty spożywcze i przedmioty codziennego użytku. Obserwując kolejne pomiary, formułowaliśmy uogólnienia i wnioski. Znamy już jednostki pomiaru masy: kilogram, dekagram, gram.

Cały czas przygotowujemy się do uroczystości pożegnania 6-latków: ćwiczymy poloneza i inne układy taneczne, przyswajamy teksty piosenek i wierszy, gramy na instrumentach.

Z końcem maja odbyły się także zajęcia otwarte dla rodziców. Dzieci zaprezentowały bogatą wiedzę i szereg umiejętności, które z pewnością zaprocentują w I klasie. 

Pani Emilii - mamie Zuzi 

za przekazanie na rzecz grupy układanek, gier edukacyjnych i maskotki

 

 

KWIECIEŃ

Na dworze cieplej, więc coraz więcej czasu spędzamy na placu przedszkolnym. Doskonalimy technikę huśtania, ćwiczymy na drabinkach, chłopaki grają w piłkę a dziewczynki przygotowują ,,piaskowe babki” na Wielkanoc. Nowy piasek zachęca do zabaw konstrukcyjnych, budowania zamków, fos, drążenia tuneli. Przedszkolny chodnik nabrał wiosennych barw, a to za sprawą rysunków kredowych. Jak na małych artystów przystało, podpisujemy swoje dzieła. Podglądamy też wiosenne ptaki, słuchamy ich śpiewu, nazywamy napotkane owady, czasem uciekamy przed brzęczącym ,,czymś”…. :)

       

W pierwszym tygodniu rozmawialiśmy o wiośnie na wsi. Nazywaliśmy rodziny zwierząt i ptaków hodowlanych, określaliśmy ich znaczenie dla człowieka.

W drugim tygodniu przyjrzeliśmy się pracy rolnika w oparciu o historyjki obrazkowe: ,,Od buraka do lizaka" i ,,Od ziarenka do bochenka". Poznaliśmy etapy produkcji cukru oraz jego zdrowsze zamienniki. Utrwaliliśmy podstawowe nazwy zbóż uprawianych w Polsce. Rozmawialiśmy także o mleku, jego wartości dla zdrowia. Wykonaliśmy serki smakowe na bazie serka ziarnistego: słodki z bakaliami i miodem, słony z szynką i pestkami oraz warzywny z nowalijkami.

   

Kolejny tydzień dotyczył zwyczajów i symboli wielkanocnych. Powstały kurczakowe pacynki i kolorowe zajączki. Wolontariusze z ,,Ósemeczki" zbierali monety 1 zł w ramach akcji społecznej ,,Kilometry dobra", a wszystkim zainteresowanym jej przebiegiem wręczali papierowe jajeczka.

Miesiąc zakończyliśmy w duchu ekologii. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: Co to znaczy byc EKO? Poznaliśmy znaczenie pojęc: segregacja, recykling. Wymyślaliśmy, w jaki sposób możemy wykorzystac jeszcze raz, to co inni uznali by za śmieci! W ten sposób powstały m.in. kwiatki ze starych gazet i plastikowych nakrętek. Utrwaliliśmy również kolory koszy/worków oraz segregowaliśmy śmieci z uwzględnieniem obowiązujących przepisów systemu segregacji odpadów.

Obejrzeliśmy także patriotyczną audycję muzyczną. Niektórym udało się nawet wystąpić na scenie razem z muzykami.

Poznaliśmy kolejne litery: j, f, ż, h. Doskonalimy technikę czytania metodą sylabową. W tym miesiącu w ramach uatrakcyjnienia nauki głoskowania, prowadzimy zabawy z zakresu kodowania z wykorzystaniem kolorowych papierowych kubeczków. Zadaniem przedszkolaków jest nie tylko odszyfrowanie wyrazu w oparciu o litery przypisane poszczególnym kolorom kubków, ale także mają możliwość samodzielnego zakodowania hasła. Analogicznie rozwiązują i wymyślają własne rebusy literowo/kubkowo-obrazkowe. ,,Kubeczkowe kodowanie" to cwiczenie ciekawe i angażujące złożone procesy myślowe: dzieci doskonalą analizę i syntezę sylabową/głoskową, pracują w skupieniu, uczą się wzajemnej komunikacji i współdziałania w grupie.

Pani Lidii - mamie Poli 

Pani Joannie - mamie Kuby

Panu Tycjanowi - tacie Blanki

za zainteresowanie sprawami grupy oraz przekazanie materiałów edukacyjnych

 

 

MARZEC

Miesiąc marzec tak się maże, jak kapryśne dzieci.

To kroplami deszczu kapie, to znów słońcem świeci.

Wiatr swawolnik, czasem jeszcze garścią śniegu rzuci,

Ale wszyscy dobrze wiedzą, że zima nie wróci!

 

Wiosna inspiruje, dodaje energii i motywuje do działania, szczególnie do zabaw na świeżym powietrzu. Dotleniony podczas wysiłku fizycznego mózg wydajniej pracuje, co przyczynia się do lepszej koncentracji i sukcesów w nauce. Przed dziećmi kolejne wyzwania edukacyjne, intensywne przyswajanie wiedzy i umiejętności, ale także wiele imprez, uroczystości, wyjazdów i szans na spontaniczną i twórczą zabawę.

Wypatrując wiosny zagłębiliśmy się w świat zwierząt. Mówiliśmy o ochronie zagrożonych gatunków oraz sposobach dbania o zwierzęta, które są blisko nas. Omówiliśmy budowę wielu z nich. Stworzyliśmy wspólnie zwierzęta z odrysów naszych dłoni.  

Nasza grupa brała udział w warsztatach ekologicznych prowadzonych przez przedstawicielkę Spółki LECH. Nasze Pszczółki poznały rodzaje pojemników na odpady komunalne. Podczas zajęć każde dziecko mogło samo spróbować swoich sił w segregacji odpadów.

Już w pierwszym tygodniu marca odwiedził nas Teatr Pod Orzełkiem ze wspaniałym, rozśpiewanym przedstawieniem pt.: "3 x królewna, 3 x smok".

Z okazji Dnia Kobiet chłopcy, jak na prawdziwych dżentelmenów przystało przygotowali upominki dla wszystkich Pań pracujących w naszej placówce. Dzięki Michałowi również dziewczynki z naszej grupy mogą słodko wspominać ten dzień. 

     

W chwilach sprzyjającej pogody mogliśmy spróbować swoich sił w pierwszych pracach w ogrodzie przedszkolnym. 

  

  

 

W drugim tygodniu marca szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: Jak być zdrowym na przedwiośniu? Rozmawialiśmy o piramidzie zdrowego odżywiania, roli aktywności fizycznej w naszym życiu, higienie osobistej, porządku wokół nas oraz profilaktyce. Przedszkolaki poznały właściwości lecznicze niektórych roślin (cebula, cytryna, czosnek, czarny bez, kwiat lipy). Podczas zabaw polisensorycznych miały okazję dotknąć i usłyszeć przedmioty oraz powąchać, poczuć smak niektórych produktów. W ramach ćwiczeń sprawności manualnej i działań w grupie budowaliśmy piramidy z kubeczków papierowych (w nawiązaniu do piramidy WHO).

      

  

 

Pani Ania – mama Zosi pogłębiła naszą wiedzę na temat profilaktyki jamy ustnej. Dzieci miały okazję dotknąć niektórych narzędzi stomatologicznych, założyć maseczki ochronne, rękawiczki. W formie historyjki obrazkowej poznały czynności, które wykonuje stomatolog w trakcie leczenia. Chętni, segregowali produkty żywnościowe wpływające korzystnie i niekorzystnie na stan naszego uzębienia. Dzieci poznały znaczenie terminu ,,wypełnienie”. Pani doktor zaproponowała nam także ciekawą lekturę w postaci książki pt. ,,Dlaczego dorośli mają dziwne zęby?”i animację, która bardzo przystępnie pokazuje, jak dbać o piękny i zdrowy uśmiech.

    

Uwieńczeniem ,,zdrowego tygodnia” był wyjazd do Centrum Zabaw ,,Fabryka Misia”. Ogromna powierzchnia, wiele sprzętów i ich różnorodność, sprawiły dużo radości i zachęcały do spontanicznych zabaw ruchowych. Przedszkolaki zmęczone wspinaniem, przedzieraniem się między pasami tunelu, skokami na trampolinie i szalonymi zjazdami na zjeżdżalniach, mogły odpocząć na palmowej karuzeli czy w kąciku zabawkowym. Lecz nie za długo…., bo za chwilę do zabawy tanecznej w rytm europejskich przebojów zapraszał biały miś. Zabawa znakomita, ale i zmęczenie szybko dało o sobie znać, a popołudniowy odpoczynek na dywanie dla niektórych trwał nieco dłużej….

       

Dnia 23 marca reprezentacja naszej grupy wzięła udział w jednej z największych imprez sportowych organizowanych na forum miejskim pod nazwą Orlen Przedszkoliada Tour 2019.  ,,Pszczółki” aktywnie uczestniczyły w zabawie sportowej prowadzonej przez Drużynę Kangura.  Promowanie sportu od najmłodszych lat jest dobrym celem i sposobem na zdrowy tryb życia i wyrabianie pozytywnych cech osobowości dziecka, kształtujących relacje rówieśnicze, a szczególnie działania zespołowe.

  

 

W marcu przystąpiliśmy do realizacji projektu unijnego poświęconego monetom, banknotom i karcie płatniczej. Pan Jacek – autor programu ,,Numizmatyka dla Smyka" wprowadził dzieci w tajniki tej dziedziny i jednocześnie zainteresował tematem. Ekonomia i przedsiębiorczość dominują w dzisiejszym świecie. Dzieci otrzymały pierwszą lekcję już w przedszkolu, by mogły dalej kształtować swoje postawy i pasje.

Po pierwszym spotkaniu przedszkolaki dowiedziały się jak i kiedy ludzie zaczęli produkować pieniądze, by opłacać towary, usługi. Dzieci otrzymały numizmatyczne monety. Miały też możliwość zaprojektowania własnej monety. Pomysłowość i kreatywność  dzieci w tej dziedzinie jest naprawdę bardzo imponująca.

Drugie spotkanie dotyczyło banknotów. Pszczółki miały okazję zobaczyć powiększony awers i rewers obecnie obowiązujących nominałów polskiej waluty a także wzory banknotów z XX wieku. Dzieci dowiedziały się, że każdy banknot posiada zabezpieczenie w postaci numeru i znaków wodnych. Mogły też sprawdzić w specjalnej maszynie, czy ich pieniążki – chorwackie dinary są prawdziwe. Każdy przedszkolak przez chwile trzymał w dłoni najcenniejszą ,,cegłę”, której wartość to 55.000 zł. Ten swoisty bloczek to pocięte i sprasowane pieniądze, które zostały źle wydrukowane i nie można było ich wykorzystać w codziennych płatnościach. W ramach zajęć plastycznych dzieci wykonały własne projekty banknotów.

              

 

Marzec zakończyliśmy tematem trudnym, aczkolwiek bardzo interesującym – poznawaliśmy na miarę dziecięcych możliwości tajniki naszego organizmu, a konkretniej działanie i funkcje głównym narządów wewnętrznych oraz szkielet człowieka.

Zajęcia dydaktyczne dotyczyły 4 najistotniejszych zagadnień:

W poznaniu odpowiedzi na te ważne pytania pomogły nam plansze demonstracyjne, puzzle ilustrujące poszczególne układy, przyniesione przez dzieci encyklopedie dotyczące zdrowia i anatomii człowieka. Oglądaliśmy także filmy edukacyjne i animacje, które zachęcały do wgłębiania się w kolejne tematy dotyczące funkcjonowania organizmu.

Jak wiadomo, uczymy się najwięcej poprzez działanie i własne doświadczenia, dlatego też dzieci miały okazję posłuchać za pomocą stetoskopu, jak biją serduszka kolegów/koleżanek przed gimnastyką i zaraz po, a także sprawdzić puls na nadgarstku. Przy temacie szkieletu, dzieci oglądały prawdziwe zdjęcia rentgenowskie: czaszki, kręgosłupa, mostka i żeber, kończyn. Chętni mogli założyć stabilizator stopy - ortezę. Przedszkolaki przykładały do swych ciał plastikowe kości, porównując tym samym np. długość własnej nogi i modelu plastikowej kończyny. Układaliśmy szkielet i umieszczaliśmy w konkretnych miejscach narządy wewnętrzne tj. serce, wątroba, żołądek, jelita, mózg. Poprzez codzienne obcowanie z konkretnymi modelami plastikowych organów przyniesionych przez jedną z mam, dzieci w naturalny sposób przyswoiły elementarną wiedzę i swobodnie operowały fachowym nazewnictwem.

        

 

Wiosenna atmosfera zachęciła przedszkolaki do aktywności plastyczniej i literackiej. Dziewczynki: Martyna, Zuzia P., Natalia, Zosia, Blanka K., Hania K. rysowały prace na konkurs pt. ,,Kim chciałabym być w przyszłości?”. Niektórzy przygotowali wraz z rodzicami/dziadkami żonkile na wiosenną kwestę organizowaną przez Fundację ,,Pomóż Im” (Marlena, Blanka K., Karol W., Kuba G.) W domach powstały także opowiadania o dalszych losach Jasia i Małgosi  oraz ilustracje do tych historii (Karol L., Filip K., Hania Z., Hania K., Michał). Dziękujemy rodzicom za pomoc w realizacji powyższych projektów i zaangażowanie w sprawy grupy.

Nadal intensywnie przyswajamy nowe literki – w tym miesiącu to: p, c, u, ł. Ćwiczymy również czytanie metodą sylabową. Bawimy się literkami drukowanymi i pisanymi. Głoskujemy słowa ze słuchu i układamy modele wyrazów z liter drukowanych na kartonikach lub odczytujemy słowa o prostej budowie fonetycznej zapisane w powiększonej liniaturze i układamy drukowane modele tych wyrazów. Tworzymy i odczytujemy proste rebusy literowo-obrazkowe, np. ♡ ce.

   

Poznaliśmy liczbę 10 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym oraz zapis graficzny. Dokonywaliśmy rozkładu liczb na składniki w zakresie 20 z wykorzystaniem patyczków i innych liczmanów. Poznaliśmy prawo przemienności dodawania. Już wiemy że można zamieniac składniki a wynik (suma) i tak pozostanie taki sam, np 3+5=8 i 5+3=8. Intensywnie rozwijamy intuicję geometryczną, odwzorowujemy figury za pomocą gumeczek na geoplanach, dokonujemy przekształceń geometrycznych, tworzymy własne figury i  liczymy boki/wierzchołki.

Nasz przedszkolny repertuar wzbogacił się o kilka nowych piosenek, wierszy, zabaw tanecznych. Osłuchujemy się z melodią Poloneza, uczymy się kroku na 3 w parach, ćwiczymy pierwsze figury taneczne.

Na zajęciach z języka angielskiego poznawaliśmy słownictwo dotyczące jedzenia. Powoli uczymy się budowac proste pytania: Do you like...? i odpowiedzi : Yes, I do lub No, I don't.

 

Zrealizowana tematyka tygodniowa:

1. W świecie zwierząt

2. Jak byc zdrowym na przedwiośniu?

3. Przyszła wiosna!

4. Jak działa nasz organizm? – poznajemy narządy wewnętrzne i szkielet

 

Pani Marcie - mamie Karola

za przekazanie zabawek na rzecz grupy

Pani Annie - mamie Zosi

za przeprowadzenie warsztatów na temat higieny jamy ustnej i profilaktyki 

 

 

LUTY

Czas zimowego odpoczynku już za nami… Wracamy zatem do przedszkola, by stawić czoło nowym wyzwaniom.

Od II półrocza zaczynamy wprowadzać dzieci w świat liter pisanych. Każde dziecko otrzymało dodatkową wizytówkę na krzesło, gdzie poszczególne litery pozostają w izolacji, co pozwala na łatwiejsze zapamiętanie kształtu kreślonych znaków. W pierwszym tygodniu poświęciliśmy sporo czasu na zabawy oparte na porównywaniu zapisu imion literami drukowanymi i pisanymi, szukaliśmy różnic w kształcie liter na wizytówkach  i przeliczaliśmy ilość liter. Dużo radości sprawiło dzieciom utrwalenie dotychczas poznanych liter poprzez kreślenia na tackach z kaszą manną. Zabawę poprzedziło wodzenie palcem po specjalnych kartonikach z zaznaczonym kierunkiem prawidłowego kreślenia liter. Dzieci uczą się ,,czytania poszerzonej liniatury” a 6-latki dodatkowo ćwiczą kreślenie znaków grafomotorycznych i liter w liniaturze. W dalszym ciągu poznajemy kolejne litery alfabetu – w tym miesiącu są to: g, w, z.

    

W pierwszym tygodniu rozmawialiśmy o ptakach zimujących w Polsce, a poznane informacje uzupełniały nam gawędy prof. Simony Kossak. Odtąd codziennie podczas poobiedniego odpoczynku słuchamy jak nasza patronka opowiada o faunie Puszczy Białowieskiej. Cały okres zimowy dokarmialiśmy ptaki, sypiąc ziarno do karmników. Wykonaliśmy także własne karmniki z rolek. Pozostając w temacie przyrodniczym, kalkowaliśmy na papierze śniadaniowym, by następnie przykleić i ozdobić cekinami/mazakami papierową ramkę – w taki oto sposób powstał obrazkowy hokus-pokus.

W drugim tygodniu  poszliśmy do pobliskiej biblioteki, aby spotkać się z autorem wierszy dla dzieci – Panem Apoloniuszem Bogumiłem Ciołkiewiczem. Mieliśmy okazję posłuchać wierszy, obejrzeć dotychczas wydane książeczki, zadać pytania autorowi i kupić jedną z publikacji. Ponadto Pani Ela, pracownik biblioteki, zaproponowała wszystkim chętnym założenie karty użytkownika. Zachęcamy rodziców do skorzystania z tej możliwości. Możemy rozwinąć w naszych pociechach potrzebę  zażyłości z książką. Ułatwi im to start w szkole, podniesie pewność siebie i rozbudzi ciekawość świata, poszerzy  zainteresowania, wyrobi nawyk obcowania z literaturą. Druki do wyrobienia karty są dostępne w grupie V.

W lutym zaproponowaliśmy dzieciom i rodzicom udział w konkursie plastycznym pt. ,,W krainie baśni” organizowanym przez Szkołę Podstawową Nr 3. Konkurs cieszył się sporym zainteresowaniem, wpłynęło wiele prac. Rysowali, malowali, wyklejali: Maja, Nataniel, Bożenka, Filip K., Blanka W., Kuba W., Zuzia P., Kuba G., Natalia, Hania K., Ola, Hania Z., Pola Ko. Dnia 26 lutego miało miejsce rozstrzygniecie konkursu, a podczas wielkiej gali nagrodzono pracę Oli. Serdecznie gratulujemy.Wszystkim uczestnikom przekazano pamiątkowe dyplomy i drobne upominki za udział w konkursie.

      

Odwiedził nas też Teatr Fraszka z Warszawy ze spektaklem pt. ,,Przygody strusia".

Ostatnio dużo rozmawialiśmy o emocjach i uczuciach, które towarzyszą nam na co dzień. Staraliśmy się rozpoznawać i określać nasze nastroje, również posługując się zwrotami w j. angielskim, np. I’m a happy/sad/sleepy/shy tooday. Poznaliśmy kilka tańców liniowych i zabaw integracyjnych oraz ,,Uczuciową piosenkę". 14 lutego Pszczółkowi wolontariusze wręczyli wszystkim przedszkolakom i pracownikom przedszkola serduszkowe lizaki. Walentynkowe symbole znalazły odzwierciedlenie w czwartkowych zajęciach, podczas których dzieci miały okazję zatańczyć ,,Całuśny taniec”, rozszyfrować serduszkowy rebus, czy uczestniczyć w konkursach zręcznościowych: nawlekanie serduszek, zbieranie klamerką pomponów, zasysanie rurką papierowych serc i przenoszenie na talerzyk. Przy każdej konkurencji towarzyszyła nam klepsydra 1, 2 lub 3 minutowa. Każdy wykonał też kolorowy wianek dla wszystkich, których kocha. Ten dzień osłodzili nam również Natalka i Michał, częstując wszystkich cukierkami.

    

Dinozaury, to jedno z tych zagadnień, w których przedszkolaki mogą nie raz zaskoczyć dorosłego posiadaną wiedzą. Temat prehistorii pozwala wyjść poza ramy tego co doświadczalne ,,tu i teraz”. Zgłębianie tajników naszej planety z przed milionów lat stało się inspiracją do wyjaśnienia znaczenia takich terminów jak: paleontolog, skamielina, wykopaliska, amonity. Dzieci poznały nazwy kilku gatunków gadów z okresu Jury, ich charakterystyczne cechy świadczące o sposobie życia i odżywiania (mięsożercy i roślinożercy). Obejrzały teledysk, grały na dzwonkach i guzikach, dokonywały obliczeń matematycznych w oparciu o dino-liczmany. Pszczółki stworzyły wspólną dekorację tablicy ściennej w sali i postaci wesołych gadów z papierowych talerzyków. W ramach zabaw konstrukcyjnych powstała wystawa klockowych dinozaurów.

  

 

W ostatnim tygodniu lutego naszą grupę odwiedziły dwie studentki II roku Wydziału Pedagogiki. Pani Aneta i Pani Natalia szybko nawiązały kontakt z przedszkolakami. Towarzyszyły nam również w wycieczce do pobliskiej szkoły.

Miesiąc zakończyliśmy wycieczką do Szkoły Podstawowej nr 44. Podczas dnia otwartego przedstawiciele samorządu uczniowskiego oprowadzili nas po budynku, zapoznali z lokalizacją najważniejszych pomieszczeń (wybrane klasy, biblioteka, świetlica, harcówka, sala gimnastyczna, stołówka, szatnia). Przedszkolaki obejrzały przedstawienie pt. ,,Królewna się nudzi” w wykonaniu młodzieży z kółka teatralnego. Wiele frajdy sprawiło dzieciakom wejście do klas, zabawy z przyszłymi Paniami oraz kontakt z pierwszo- i drugoklasistami, którzy przecież tak nie dawno chodzili do naszego przedszkola. Panie były pod wielkim wrażeniem wiedzy i umiejętności małych ,,Pszczółek”. Dzieciaki ,,błysnęły” w zabawach matematycznych, pięknie głoskowały, rozpoznawały litery, śmiało odpowiadały na pytania oraz inicjowały rozmowy. Na koniec spotkania otrzymały drobne upominki w postaci zakładek do książek z patronem szkoły - Stanisławem Moniuszko oraz słodkości.

     

W lutym w ramach aktywności matematycznej poznaliśmy cyfry 7-8-9 w aspekcie kardynalnym, porządkowym, miarowym. W dalszym ciągu porównujemy liczebność zbiorów, utrwalamy znaki matematyczne: +, -, =. Ćwiczymy słowne i graficzne (6-latki) zapisy działań matematycznych na podstawie sytuacji zadaniowych przedstawionych na ilustracjach oraz wymyślamy własne zadania do konkretnych działań matematycznych. Coraz więcej dzieci dokonuje obliczeń w zakresie 10 w pamięci (bez użycia liczmanów). Figury geometryczne z klocków Dienesa i maxi guziki wykorzystaliśmy pod kątem klasyfikowania i definiowania z uwzględnieniem kilku cech (wielkość, kolor, kształt, ilość dziurek w guzikach). Systematycznie powtarzamy nazwy pór roku, dni tygodnia, miesięcy. Piszemy także w kaszy poznane cyfry.

 

Zrealizowana tematyka tygodniowa:

1. Pomagamy ptakom przetrwać zimę

2. Nasze uczucia i emocje

3. Bajki i baśnie

4. W świecie prehistorycznych gadów

 

STYCZEŃ 

Za nami pierwsze dni Nowego Roku. Wspominaliśmy święta Bożego Narodzenia, prezenty, które św. Mikołaj zostawił pod naszymi choinkami a także zabawy sylwestrowe i pokazy fajerwerków. Wspólnie obejrzeliśmy nagrania i zdjęcia z Jasełek.

W połowie miesiąca odbył się Bal Choinkowy. Pomysłowe przebrania, tańce i konkursy, wizyta Mikołaja i pozostawione  w sali prezenty - wszystko to razem sprawiło przedszkolakom wiele radości. Ponadto, tego dnia odwiedziła nas Pani Agnieszka, która towarzyszyła nam przez całą imprezę choinkową.

Przed nami jeszcze jedna bardzo ważna uroczystośc - Dzień Babci i Dziadka. Przygotowania rozpoczęte! Codziennie cwiczymy instrumentacje i tańce z rekwizytami, utrwalamy piosenki i wiersze. Przez ostatnie dwa tygodnie nasze małe rączki wycinały, malowały, kleiły i ozdabiały. Mamy nadzieję, że występ i własnoręcznie wykonane upominki przypadną do gustu naszym najbliższym.

W czasie ferii uczestniczyliśmy w zajęciach edukacyjnych w ramach wolontariatu, prowadzonych przez Panią Ewelinę z Fundacji ,,Pomóż Im". Jednocześnie nastąpiło podsumowanie zimowej akcji ,,Słoik nadziei". Dzięki Państwa ofiarności uzbieraliśmy 878 zł. Dziękujemy!

Starszaki miały okazję odwiedzic pobliską Bibliotekę Nr 7. Z końcem stycznia zaproszono nas na warsztaty czytelnicze z cyklu ,,Zima lubi dzieci".

Poznaliśmy kolejne litery: n, b oraz cyfrę 7. W dalszym ciągu utrwalamy znaki matematyczne: > = <, porównujemy liczebnośc zbiorów, manipulujemy liczmanami, dodajemy i odejmujemy w zakresie 10. Poznane głoski składamy w sylaby, słowa oraz układamy podpisy pod obrazkami. W ramach zabaw badawczych sprawdziliśmy, czy bibuła nadaje się do zabarwienia ryżu. Powstały piękne kolory, które na pewno wykorzystamy do pracy plastycznej.

 

             

Pani Marcie - mamie Karola

Pani Kindze - mamie Hani

Panu Michałowi - tacie Zosi

Panu Maciejowi - tacie Michała

Panu Adamowi - tacie Natalki

Panu Tycjanowi - tacie Blanki

za zabawki, zdjęcia i nagrania, materiały edukacyjne, materiały plastyczne

i inne przedmioty przekazane na rzecz grupy

 

 

GRUDZIEŃ

Okres przedświąteczny w naszej grupie rozpoczęliśmy udziałem w akcji pocztówkowej ,,Serce za odwagę”, organizowanej przez Stowarzyszenie „Pro Patria – Lokalni Patrioci” i „Głos Bohatera” oraz dzieci z Miejskiego Przedszkola nr 2 w Płocku. W ten symboliczny sposób złożyliśmy podziękowania za wielką odwagę, jaką odznaczali się żołnierze Podziemia. Oddaliśmy hołd osobom, dzięki którym możemy poszerzać swoją wiedzę w wolnym kraju, równo 100 lat po odzyskaniu przez Polskę niepodległości. Kartki świąteczne dla Weteranów Wojennych w naszej grupie przygotowali: Martyna, Pola Ko., Maja, Zosia, Blanka K., Kuba W., Nataniel.

6 grudnia w Mikołajki, odwiedził nas przemiły gość z workiem pełnym prezentów. W oczekiwaniu na wizytę Mikołaja, dzieci brały udział w bajkowych konkursach, tańcach i pląsach. Było wesoło, głośno i czerwono za sprawą mikołajkowych czapeczek.  Rysowane przez nas portrety Mikołaja, ozdobiły salę wspólnych zabaw.

Dzięki dwóm spektaklom o tematyce świątecznej mieliśmy okazję głębiej poczuć ducha świąt i zbliżających się Jasełek. Artyści z Teatru Pod Orzełkiem  zaprosili naszą grupę do wspólnego występu. Mali aktorzy, przebrani za m.in. Maryję, Józefa, Heroda, Anioła, osiołka itd. znakomicie poradzili sobie w spektaklu pt. ,,Kolędnicy”. Natomiast aktorzy z Teatru Co Nie Co przedstawili własną koncepcję kukiełkowych jasełek pt. ,,Hej, kolęda”, a ich ,,operatorami” były chętne starszaki.

Od początku miesiąca przygotowywaliśmy ozdoby na Kiermasz Świąteczny, ćwiczyliśmy role jasełkowe, kolędy i pastorałki, instrumentacje i tańce. Wspólnie przystroiliśmy salę i ubraliśmy choinkę.

Niemal tradycją naszego przedszkola stało się, ze dochód z Kiermaszu Bożonarodzeniowego (17-18 grudnia) przeznaczamy na pomoc dzieciom z Hospicjum. Tym razem przedszkolny wolontariat ,,Ósemeczka” na czele z naszą grupą przyłączył się do akcji ,,Słoik Nadziei”. Wszystkim rodzicom dziękujemy za okazane zainteresowanie i finansowe wsparcie tej szlachetnej inicjatywy.

I choć święta za pasem, to nadal rozwijamy się edukacyjnie. Poznaliśmy kolejne cyfry: 0 i 6, zapis graficzny znaków matematycznych > = < oraz litery: y, s. W ramach realizacji innowacji przyrodniczej przeprowadziliśmy zabawę badawczą z solą, co w rezultacie zaowocowało hodowlą solnych kryształów. Oto efekty naszego eksperymentu :) 

                                                                      

                    

 

Pani Emilii – mamie Zuzi

za oprawę instrumentalną Jasełek

oraz

Wszystkim rodzicom

za pomoc w realizacji uroczystości jasełkowej:

naukę ról, utrwalanie kolęd i pastorałek, kostiumy

 

 

 

LISTOPAD

W listopadzie cała Polska świętowała 100-lecie odzyskania niepodległości. Również w grupie V podjęto szereg działań, które miały na celu pogłębianie patriotycznej świadomości młodych Polaków. Dzisiejszy patriotyzm to przede wszystkim pamięć o dorobku naszych przodków i szacunek dla ich pracy; to dbałość o polski język i duma z tego, co nasze, polskie. To także kultywowanie dawnych zwyczajów i przywiązanie do tradycji. To w końcu znajomość hymnu, symboli narodowych, ale i śmiałe przyznawanie się do tego, że jest się Polakiem.

Z okazji rocznicy Pszczółki zaprezentowały na forum przedszkola część artystyczną: wiersz, pieśni patriotyczne, zatańczyły krakowiaka. O godz. 11.11 wraz z innymi grupami zaśpiewały przy fladze cztery zwrotki Mazurka Dąbrowskiego, przyłączając się tym samym do ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w śpiewaniu hymnu narodowego. Tego dnia rozstrzygnięto wewnątrz przedszkolny konkurs plastyczny pt. ,,Za co kochamy Polskę” – oto nasi nagrodzeni: Ola, Blanka K. Marlena, Pola Ko., Natalia, Karol W., Filip K., Nataniel. Wszystkim serdecznie gratulujemy! Dzieci wzięły udział w pokazie mody patriotycznej, prezentując elementy strojów ludowych, regionalnych i barwy narodowe. Doznań estetycznych dostarczyła przepiękna dekoracja przedszkola, której elementy widoczne było nie tylko w holu, na szybach i sali rytmicznej, ale również w poszczególnych grupach na gazetkach tematycznych. Kącik patriotyczny zostanie z nami na dłużej.

                                       

Pierwszy tydzień listopada poświęcono w grupie na realizację tematu: Za co kochamy Polskę? Dzieci miały okazję obejrzeć film edukacyjny IPN dotyczący historii symboli narodowych: godła, flagi, hymnu. Poznały postaci ,,ojców niepodległej Polski”: Marszałka Józefa Piłsudskiego oraz słuchały opowieści patriotycznej o życiu i twórczości Ignacego Paderewskiego. Na mapie konturowej odnajdywały niektóre miasta Polski i przypisywały im symbole, np. Toruń – pierniki, Mikołaj Kopernik, Białowieża - żubr. Opowiadały także o pamiątkach przywiezionych z różnych zakątków kraju. Zabawa z mapą stworzyła okazję do nauki stron świata i przypomnienia krajów, z którymi sąsiaduje Polska. Wiemy też, gdzie leży Morze Bałtyckie i znamy dwie największe rzeki: Wisłę i Odrę. W oparciu o legendy czytane i animowane, przypomnieliśmy nazwy wszystkich stolic Polski na przestrzeni wieków. Pozostając nadal w temacie, mieliśmy okazję poznać władców Polski na banknotach. Rozpoczęliśmy zabawy manipulacyjne z wykorzystaniem monet 1, 2, 5 zł i banknotu 10 zł. Uczymy się, w jaki sposób można inaczej ułożyć różne wartości pieniądza. Przed nami większe nominały i zabawy z groszami!

W połowie miesiąca odbyła się IX edycja Przeglądu Recytatorskiego ,,Co w trawie Piszczy? W tym roku hasłem przewodnim była: ,,Przyroda Polski w czterech porach roku”. Przegląd cieszył się sporym zainteresowaniem – z naszej grupy wiersze recytowali: Marlena, Pola Ko., Zuzia P., Martyna, Natalia, Ola, Blanka K., Michał. W etapie wojewódzkim naszą grupę reprezentowały: Marlena i Pola Ko. W naszych rękach spoczęła oprawa artystyczna uroczystości. Kuba W. czytał zgromadzonym gościom fragment gawędy Simony Kossak pt.,, Zwierzęce tapetowanie”, był też pokaz tańca z kwiatkami i chustkami. W tym roku dopisali zarówno uczestnicy z miasta Białystok i okolic, jak też zaproszeni goście, którzy objęli naszą imprezę patronatem i zapewnili wspaniałe nagrody. Serdecznie dziękujemy! Dzieciom gratulujemy odwagi, ciekawej interpretacji wierszy i zapraszamy do dalszej zabawy z literaturą.

Odwiedził nas strażak z Jednostki Pożarniczo – Gaśniczej Nr 4, który w bardzo ciekawy sposób opowiedział o swojej pracy i zagrożeniach, które spotyka na co dzień. Przypomniał zasady bezpieczeństwa i utrwalił, jak należy się zachować w sytuacji zadymienia pomieszczeń. Dzieci miały okazję rozwinąć węża strażackiego, sprawdzić, jak działa butla z tlenem, chętni przymierzali hełm strażacki.

Odbyły się także warsztaty edukacyjne ,,Świadomy przedszkolak”, które miały na celu oswojenie dzieci z niepełnosprawnością.

Za nami już Dzień Pluszowego Misia. Przyniesione z domów misie towarzyszyły nam podczas piątkowych zajęc: tańczyły, gimnastykowały się i poznawały razem z dziecmi nową literę :) Podczas prezentacji poszczególnych grup przedszkolnych, pokazaliśmy naszym młodszym kolegom inscenizację wiersza pt. ,,Niedźwiadki niejadki". Było zabawnie ale i edukacyjnie - już każdy przedszkolak wie, że powinniśmy jeśc zdrowo i kolorowo a także wtedy, gdy na to pora! Po powrocie z imprezy czekały na nas słodkie Misie Lubisie.

Poznaliśmy kolejne litery (e, d, t) oraz cyfrę 5, nadal głoskujemy słowa o prostej budowie fonetycznej, kreślimy w kaszy znaki literopodobne a także litery i cyfry, układamy modele wyrazów z poznanych liter. Pilnie pracujemy z książką - liczymy zdania w tekście, określamy, ile wyrazów jest w każdym zdaniu i odwzorowujemy to za pomocą liczmanów, by na koniec przyporządkowac zapis graficzny cyfry pasującej do konkretnego zbioru. W ramach zajęć usprawniających motorykę małą, uczymy się wiązać sznurówki oraz doskonalimy umiejętność zapinania guzików i zamków.

Z końcem listopada rozpoczęliśmy przygotowania do Jasełek! A przedtem, czekają nas jeszcze Mikołajki!

Panu Tycjanowi - tacie Blanki 

za współpracę w ramach organizacji IX edycji Przeglądu Recytatorskiego

,,Co w trawie piszczy"

oraz tablice demonstracyjne i inne materiały dydaktyczne

  

      Zrealizowana tematyka:

1. Za co kochamy Polskę?

 

2. Urządzenia elektryczne

 

3. Listopadowa pogoda

 

4. Zdrowym być!

 

                    

 

 PAŹDZIERNIK

    Październik był dla Pszczółek naprawdę pracowitym miesiącem. Już od pierwszych dni ruszyły wszystkie zajęcia popołudniowe. W poniedziałki mamy szachy. Zajęcia mażoretek w tym roku odbywają się w poniedziałki i środy. We wtorki odwiedza nas Pani z architektury. Czwartkowe popołudnia ubiegają nam w sportowej atmosferze Przedszkoliady. 

    Również pod względem kulturalnym miesiąc obfitował w moc atrakcji. Już w pierwszym tygodniu odwiedził nas Teatr Co NieCO wprowadzając nas w świat baśni braci Grimm spektaklem pt.: "Nie tylko Brzydkie Kaczątko". Zaraz za nim  pojawił się Teatr Fraszka z Warszawy przestrzegając nas przed złym wilkiem w spektaklu pt.: "Jak przechytrzyć wilka". Oprócz tego mieliśmy okazję wysłuchać wspaniałej audycji muzycznej "W stronę słońca". 

    Występów nie było końca, ponieważ z okazji Dnia Edukacji Narodowej sami stanęliśmy na scenie. Po zajmujących przygotowaniach i pracą nad dekoracjami tańczyliśmy, śpiewaliśmy i recytowaliśmy. Wszystko po to, aby z tej okazji podziękować pracownikom naszego przedszkola za ich trud włożony w codzienną pracę.

    Dzięki licznym pracom plastycznym i technicznym mamy coraz lepiej wyćwiczone dłonie, co pomaga nam w pisaniu nowo poznanych liter i cyfr. W tym miesiącu poznaliśmy, aż cztery nowe litery (t,k,l,i) oraz trzy kolejne cyfry (2,3,4). Między innymi dzięki nim mogliśmy napisać listy z bardzo ważną wiadomością do rodziców, zaadresować koperty i wysłać je pocztą. Warto wypatrywać listonosza.

    Przełom października i listopada upływa nam pod znakiem przygotowań do kolejnego ważnego dnia, czyli obchodów stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Z tej okazji uczymy się czterech zwrotek hymnu państwowego, wiersza i pieśni patriotycznych oraz krakowiaka. W planach mamy również wykonanie dekoracji patriotycznej w formie godła i flagi, więc z wszystkimi symbolami narodowymi będziemy za pan brat. W tym czasie zamierzamy też zasadzić cebulki żonkili po raz kolejny tworząc w ogrodzie przedszkolnym "Pola nadziei".

                 

                                      Zrealizowana tematyka:

                                               1. Nasze rodziny

                                        2. Nasi domowi ulubieńcy

                                                    3. Poczta

                                              4. Domy i domki

 

WRZESIEŃ

Po dwóch miesiącach wakacji znów spotkaliśmy się w przedszkolu i choć w nieco zmienionym składzie, to jednak wszyscy w wyśmienitych nastrojach. Pierwsze dni września upłynęły nam na adaptacji do warunków nowej sali. Każdy otrzymał miejsce przy stoliku, własną szafkę, poznaliśmy kąciki tematyczne i zabawki. Wspólnie wykonaliśmy elementy dekoracji naściennej.

Sprzyjająca aura pogodowa pozwoliła nam na długie zabawy na placu przedszkolnym. Jesteśmy już bardziej odpowiedzialni i świadomi zasad bezpieczeństwa, dlatego z radością korzystamy ze wszystkich dostępnych sprzętów terenowych.

Jak na pracowite pszczółki przystało, poznaliśmy już dwie litery (o, a), cyfrę 1, głoskujemy słowa o prostej budowie fonetycznej, kreślimy w kaszy znaki literopodobne a także litery i cyfry. Poszerzamy zakres wiedzy przyrodniczej poprzez oglądanie krótkich filmów edukacyjnych, słuchamy gawęd naszej patronki prof. Simony Kossak. Obejrzeliśmy pierwszy w tym roku szkolnym spektakl teatralny pt. ,,Wyspa pacynek” i wzięliśmy udział w akcji Sprzątania Świata. Podczas Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka, w przemarszu ulicami osiedla zaakcentowaliśmy swoją obecność żółto-czarnymi barwami. Z części warzyw przyniesionych do kącika przyrody przygotowaliśmy sałatkę jarzynową. Reprezentanci naszej grupy wzięli udział w obchodach Dnia Przedszkolaka w ramach Dni Patriarchalnych pod patronatem Prezydenta Miasta Białystok i pojechali na Stadion Miejski. Dużo śpiewamy, tańczymy z rekwizytami, gramy na instrumentach, ponieważ przygotowujemy się do występu przed pracownikami przedszkola z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Pierwsze zajęcia z tańca, mażoretek i języka angielskiego również za nami. Poprzez zabawę uczymy się słownictwa i zwrotów. Już niedługo ruszą kolejne zajęcia dodatkowe (piłka, szachy, architektura), na które z niecierpliwością czekamy.

Zrealizowana tematyka:

1. Wakacyjne wspomnienia

2. Przedszkole – drugi dom

3. Przyszła jesień kolorowa

4. Jesień na działce

 

Poznajemy narządy wewnętrzne i szkielet - projekt edukacyjny



Projekt numizmatyczny - banknoty



Przedszkoliada 2019



Projekt numizmatyczny - monety



Fabryka Misia



Warsztaty edukacyjne ze stomatologiem



Zimowe zabawy w ogrodzie przedszkolnym



Jasełka - 18 grudnia



Serce za odwagę - akcja pocztówkowa

Chętne Pszczółki przygotowały w domu pocztówki  świąteczne dla żołnierzy Podziemia Niepodległościowego. Nasi artyści to: Martynka, Pola Ko., Maja, Zosia, Blanka K.,Kuba W., Nataniel. Serdecznie dziękujemy rodzicom za pomoc w przygotowaniu kartek. 



Mikołajki



Dzień Pluszowego Misia



Warsztaty "Świadomy Przedszkolak"



Spotkanie ze strażakiem



Pola Nadziei



Obchody 100-lecia odzyskania niepodległości



Piękna nasza Polska cała -



Kreślimy w kaszy literkę ,,i" 

                                                                            



Przedszkolaki listy piszą ...



Audycja muzyczna



Dzień Edukacji Narodowej



Robimy upominki dla pracowników przedszkola



Robimy sałatkę jarzynową :)



Dzień Przedszkolaka na Stadionie Miejskim



Sprzątanie świata 2018


 




grupy
Przedszkole Samorządowe nr 77 "Rumiankowe Przedszkole" im.Simony Kossak w Białymstoku
ul. Rumiankowa 15, 15-665 Białystok   
tel: 85 661-38-55 ,   e-mail: ps77@um.bialystok.pl