Materiały do pracy zdalnej

 

opr. Anna Sosnowska

04.02. PIĄTEK

  1. Zabawa w teatrzyk paluszkowy na podstawie utworu D. Ślepowrońskiej ,,Smoczy karnawał”, Słuchanie utworu i inscenizowanie go pacynkami paluszkowymi wykonanymi przez dzieci.

 Król: Jestem smutny niesłychanie,

          Smok, co dotąd smacznie spał,

          Znów zażądał pięknych panien.

Chór: Tyś mu, królu, panny dał?

Król: Ach, wszak bestia ogniem zionie!

          Och, przeżyłem straszny szok.

           Tnie ogonem po koronie…

Smok: Cisza! Teraz mówi smok!

            Słuchaj, królu, żadnych kantów!

           Bo nie spuszczam z ciebie oka.

           Przyślij do mnie muzykantów!

Król: Muzykanci, marsz do smoka!

Smok: Niechaj zagra muzyka!

            W końcu mamy nowy rok!

            Wszędzie panny do walczyka!

            Będzie z wami tańczył smok.

Król: Nie rozumiem tego wcale.

          Nie je panien? Zwyczaj zmienia?

Smok: Lubię bale w karnawale.

           Panny nie są do jedzenia!

Chór: Tańczyły więc wszystkie panny

           Sambę, twista, bossa novę.

           Zemdlał król, choć nie był ranny.

           Smok pięciorgiem nóg stepował.

           Każdą z pięciu głów się śmiał

           I wyborny humor miał.

Rozmowa na temat utworu. Rodzic zadaje pytania: Dlaczego Król był smutny? Czego zażądał smok? Ile głów miał smok? Co to jest karnawał? Co lubi smok w karnawale? Jak skończyła się ta historia? Jak inaczej można przedstawić ten utwór?

  1. Film  edukacyjny „Jak na scenie grają cienie?”

 https://www.youtube.com/watch?v=SdR-t3F18Ro

  1. Zabawa na zakończenie.

Lustereczko powiedz przecie jaką minkę zrobi to dziecię?

Dziecko, które ma w ręku lusterko wymyśla jakąś minę. Rodzic nazywa emocję jakie dziecko wyjawia poprzez mimik- (wesoły, smutny, zły, zdziwiony, itp.).

  1. Karta pracy.

http://bystredziecko.pl/nauka-pisania-cyferek-dla-dzieci-duza-czcionka-7