Materiały do pracy zdalnej
opr. Anna Sosnowska
04.02. PIĄTEK
- Zabawa w teatrzyk paluszkowy na podstawie utworu D. Ślepowrońskiej ,,Smoczy karnawał”, Słuchanie utworu i inscenizowanie go pacynkami paluszkowymi wykonanymi przez dzieci.
Król: Jestem smutny niesłychanie,
Smok, co dotąd smacznie spał,
Znów zażądał pięknych panien.
Chór: Tyś mu, królu, panny dał?
Król: Ach, wszak bestia ogniem zionie!
Och, przeżyłem straszny szok.
Tnie ogonem po koronie…
Smok: Cisza! Teraz mówi smok!
Słuchaj, królu, żadnych kantów!
Bo nie spuszczam z ciebie oka.
Przyślij do mnie muzykantów!
Król: Muzykanci, marsz do smoka!
Smok: Niechaj zagra muzyka!
W końcu mamy nowy rok!
Wszędzie panny do walczyka!
Będzie z wami tańczył smok.
Król: Nie rozumiem tego wcale.
Nie je panien? Zwyczaj zmienia?
Smok: Lubię bale w karnawale.
Panny nie są do jedzenia!
Chór: Tańczyły więc wszystkie panny
Sambę, twista, bossa novę.
Zemdlał król, choć nie był ranny.
Smok pięciorgiem nóg stepował.
Każdą z pięciu głów się śmiał
I wyborny humor miał.
Rozmowa na temat utworu. Rodzic zadaje pytania: Dlaczego Król był smutny? Czego zażądał smok? Ile głów miał smok? Co to jest karnawał? Co lubi smok w karnawale? Jak skończyła się ta historia? Jak inaczej można przedstawić ten utwór?
- Film edukacyjny „Jak na scenie grają cienie?”
https://www.youtube.com/watch?v=SdR-t3F18Ro
- Zabawa na zakończenie.
Lustereczko powiedz przecie jaką minkę zrobi to dziecię?
Dziecko, które ma w ręku lusterko wymyśla jakąś minę. Rodzic nazywa emocję jakie dziecko wyjawia poprzez mimik- (wesoły, smutny, zły, zdziwiony, itp.).
- Karta pracy.
http://bystredziecko.pl/nauka-pisania-cyferek-dla-dzieci-duza-czcionka-7