Oferta Edukacyjna 12-16.04.2021 r.
opracowanie: Dorota Śliwoń
12 kwiecień
poniedziałek
Temat dnia: Co to jest wieś, co to jest miasto.
Cele główne:
-Poznaję cechy charakterystyczne dla wsi i miasta
-Rozwija spostrzegawczość wzrokową i logiczne myślenie
-Rozwijanie sprawności manualnej
Cele operacyjne:
Dziecko:
-Wymienia cechy charakterystyczne dla krajobrazu wiejskiego i dla krajobrazu miejskiego
-Segreguje obrazki wg ustalonego kryterium
1 Zadanie „Pokaż i porozmawiaj z dzieckiem na temat obrazków „Wieś i miasto”
WIEŚ
„Praca w gospodarstwie „na podstawie wiersza „Gospodarz” https://www.youtube.com/watch?v=bzeMCNGM4Sc
MIASTO
2.Zadanie „Miasto i wieś”
Ze zgromadzonych gazet i czasopism wycinamy obrazki przedstawiające wieś i miasto, budynki użyteczności publicznej, instytucje, pola uprawne, łąki, ludzi itd.)
Zadaniem dziecka będzie posegregowanie ilustracji pasujących do krajobrazu wiejskiego i miejskiego a następnie przyklejenie ich pod dany krajobraz.
3.Zabawa dydaktyczna: Co jest na wsi? Co jest w mieście?
Dziecko razem z rodzicem podaje cechy wspólne miasta i wsi oraz mówi, czy się od siebie różnią. Opisuje zajęcia ludzi mieszkających zarówno w mieście jak i na wsi.
4.Zagadki słowno - obrazkowe „Moja wieś, moje miasto”
Rodzic wymienia naprzemiennie elementy związane z miastem lub wsią, np., wieżowiec, krowa, pole, kino, teatr, traktor, tramwaj, szopa, kura itp., a zadaniem dziecka jest powiedzenie, do czego to zaliczyć (do miasta czy wsi).
5.Zabawa ruchowa „Pojazdy - do garażu”
Dziecko wybiera miejsce na swój garaż, stoi z krążkiem (kierownicą) w dłoniach.
Rodzic podaje hasło wyjazdu – dziecko biega po pokoju, wydając odgłos, gdy rodzic poda hasło do garażu – dziecko wraca.
Przykładowe hasła:
Wyjeżdżają traktory – dziecko biega i wydaje odgłos: ter, ter, ter.
Wyjeżdżają samochody – jak wyżej + odgłos: brum, brum, brum.
6.Zabawa „Dokończ zdanie…”
Wieś kojarzy mi się z….
Miasto kojarzy mi się….
Jak dorosnę zamieszkam…
7.Karta pracy, nr 42. Wydrukuj
Dziecko:
-koloruje ramki zdjęć przedstawiających to, co kojarzy się z wsią- na zielono, a ramki zdjęć przedstawiających to, co kojarzy się z miastem- na niebiesko,
-kończy rysować autobusy według wzoru,
-koloruje rysunki.
13 kwiecień
wtorek
1, Zwierzęta na wsi - (odgłosy, zagadki, zadania)
https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0 część 1
. Jakie zwierzęta zostały pokazane na zdjęciach?
W jakim celu ludzie je hodują? Porozmawiajcie o tym.
2. Wybierz jedno ze zwierząt i powiedz,
jak ono wygląda.
3. Poszukajcie wspólnie z rodzicami informacji
na temat sposobu odżywiania i zachowania
pokazanych zwierząt.
2. „W zagrodzie”– nauka piosenki
14 kwiecień
środa
1. Zwierzęta na wsi - gdzie mieszkają , co jedzą, co dają
https://pl.pinterest.com/pin/798192733946634528/ część 2
2. Gra matematyczna – utrwalenie cyfr 1-6
https://szaloneliczby.pl/nauka-cyferek-od-1-do-6/
15 kwiecień
czwartek
1. Zagadki słuchowe – „Posłuchaj i zgadnij, jakie to zwierzęta
Quiz dla dzieci
https://szaloneliczby.pl/quiz-dla-dzieci-naj-zwierzeta/
2. „Zagroda wiejska” – działalność plastyczna – origami z kół
- narysuj dziecku koła różnej wielkości
- poproś dziecko by wycieło koła
- stwórz wspólnie z dzieckiem zagrodę wiejską ze zwierzętami hodowlanymi
https://www.youtube.com/watch?v=DuiBpuU1LL0
16 kwiecień
piątek
1. Wiejska różnorodność - puzzle
- tato, mamo pomóż mi …..trudne…..
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/203862-wiejska-r%C3%B3znorodno%C5%9B%C4%87
2. „Rytmika w podskokach
Miłego każdego dnia