WRZESIEŃ 2020
Wrzesień sypnął wrzosami,
Grzybami pachnie w lasach,
A ja jestem myślami nad morzem -na wczasach.
I choć kalendarz na ścianie
Pokazał wrześniową datę,
Ja chciałbym pływać w morzu,
I gonić po lesie tatę,
I jeździć na rowerze
Od rana do wieczora,
Więc proszę panią minister,
Niech trwa wakacyjna pora.
Jeśli wrzesień z pogodą zaczyna, zwykle przez miesiąc pogoda trzyma.
Szron wrześniowy i pajęczyny po ziemi, są snadź znakiem tęgiej zimy.
Gdy wrzesień bez deszczów będzie, w zimie wiatrów pełno wszędzie.
Jeśli wrzesień będzie ciepły i suchy, pewno październik nie oszczędzi pluchy.
Czym dłużej jaskółki we wrześniu zostają, tym dłużej piękne i jasne dni bywają.
Gdy we wrześniu grzybów brak, niezawodny zimy znak.
Szanowni Rodzice i Nasze Kochane Przedszkolaki
Cieszymy się, że możemy znowu powitać Was w nowym roku szkolnym. Rozpoczyna się kolejny rok pełen wrażeń, nie tylko dla Państwa, ale przede wszystkim dla Waszych pociech. Będzie on pełen ciekawych doświadczeń. W czasie tego roku dzieci przyswoją nie tylko nowe umiejętności, lecz także będą czerpać radości ze wspólnej zabawy, czy z pierwszych sukcesów.
Do grupy naszej dołączył nowy kolega Alan.
Urodziny , urodziny,
urodziny !!!
Sto lat będziemy śpiewać:
Teresa Anastazja Lena
NASZ KĄCIK – czyli
co planujemy we wrześniu
- ”Co dobre, a co złe” – poznanie zasad i norm postępowania w grupie.
- wprowadzenie „Kodeksu Przedszkolaka:
- „Chcę mieć przyjaciela” – kształtowanie moralnych postaw osobowych; przyjaźń
- nazywanie uczuć, emocji
- „Bezpieczny przedszkolak” – poznanie zasad ruchu drogowego.
- „To już jesień” – utrwalenie nazwy obecnej pory roku i jej charakterystycznych cech.
Piosenki do nauki
„Każdy wie, co jest złe”
I. To, co jest złe, każdy z nas wie,
|
Uliczne sygnały
I. Raz na jezdnię weszła gapa. Taka gapa, że aż strach. Ktoś za kołnierz gapę złapał. Ktoś za gapą krzyknął, ach! Ach, ty gapo! co ty robisz? Tu jest jezdnia, chyba wiesz? Autobusy, samochody, motocykle pędzą też. Ref: Uliczne sygnały, zna duży i mały. Uliczne sygnały, trzeba dobrze znać. Gdy światło zielone, na drugą przejdź stronę. Lecz, jeśli jest czerwone, wtedy musisz stać. II Jezdnia nie jest do spacerów, Do zabawy także nie. Ciężarówki, sto rowerów i tramwaje spieszą się. Nie bądź gapą, nie bądź gapą, Gapa może skończyć źle. Popatrz w lewo, popatrz w prawo, Jezdnia wolna? śmiało przejdź. |
KĄCIK DLA RODZICÓW
Ważne informacje:
Przedszkole czynne jest od godz. 6.30 do 17.00
Nasza grupa III ”Biedronki” – od 7.00 do 16.30
- Do przedszkola przyprowadzamy dzieci do godz. 8.00 najpóźniej 8.30.
- Odbierać dzieci z przedszkola mogą tylko rodzice, opiekunowie prawni lub osoby dorosłe upoważnione przez rodziców.
- Do przedszkola przyprowadzamy dzieci zdrowe ( bez kataru, kaszlu, temperatury)
- Zajęcia z języka angielskiego odbywać się będą w środę – 9.30 – 10.00
- Religia katolicka , religia prawosławna - w piątek
- Zajęcia dodatkowe : taniec, mażoretki, szachy – od października zapisy dzieci
Ramowy rozkład dnia
6.30-7.00 - schodzenie się dzieci, zabawy swobodne służące realizacji pomysłów w kącikach zainteresowań, gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, słuchanie utworów literackich, rozmowy okolicznościowe
7.00-8.30- zabawy swobodne, praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka, zabawa ruchowa, ćwiczenia poranne, czynności: samoobsługowe, organizacyjne, opiekuńcze oraz porządkowe, przygotowanie do śniadania
8.45- 9.15- śniadanie, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturowych, pełnienie dyżurów
9.15- 10.30- zajęcia edukacyjne realizowane w grupach zgodnie z zadaniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz realizowanego programu wychowania przedszkolnego, zajęcia i zabawy rozwijające różnorodną aktywność dziecięcą: plastyczną , muzyczną, ruchową, poznawczą, matematyczną, zabawy przygotowujące do posługiwania się jeżykiem angielskim,
10.30- 11.30-pobyt na powietrzu (ogród przedszkolny, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki lub zabawy w sali zabaw, sali gimnastycznej przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych
11.30-12.00- obiad, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturowych, pełnienie dyżurów.
12.00- 13.45- grupy młodsze (3-4- latki) relaks poobiedni z wykorzystaniem technik relaksacyjnych, muzyki, literatury dziecięcej, doskonalenie czynności samoobsługowych
12.00- 13.45-grupy starsze (5-6-latki)- formy relaksu z wykorzystaniem różnorodnych technik relaksacyjnych, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej. Zabawy swobodne /realizacja projektów innowacyjnych i edukacyjnych
w grupach. Zajęcia wyrównawcze i indywidualne stymulujące rozwój dziecka, realizacja zajęć
z pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zabawy i ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych ( w tym z języka angielskiego). Zabawy muzyczne, rytmiczne, taneczne z wykorzystaniem metod aktywizujących. Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym/obserwacje przyrodnicze , spacery lub/zabawy ruchowe w sali, podejmowanie zabaw badawczych
13.45- 14.00 - czynności : higieniczne, samoobsługowe, porządkowe.
- podwieczorek, wyrabianie nawyków kulturalnego zachowania się przy stole
14.00-17.00- –zabawy swobodne w sali- tematyczne, manipulacyjne i konstrukcyjne, gry edukacyjne i planszowe przy stolikach lub w ogrodzie przedszkolnym, praca kompensacyjno-korekcyjna i indywidualna wspierająca rozwój dziecka, pomoc psychologiczno-pedagogiczna, czytanie fragmentów książek, prace porządkowo-użyteczne w sali i w półkach indywidualnych, indywidualny kontakt z rodzicami, rozchodzenie się dzieci.
Realizacja bezpłatnej podstawy programowej odbywa się w godzinach : 7.00-12.00
Ramowy Rozkład dnia stanowi załącznik do uchwały nr 3/2020 z dnia 31.08.2020 r
W ramach ramowego rozkładu dnia realizowane procedury bezpieczeństwa zgodne
z wytycznymi GIS, MEN, MZ w związku ze stanem epidemiologicznym wywołanym wirusem COVID-19 (zamieszczone na stronie intrnetowej przedszkola)
SYSTEM NAGRADZANIA I KONSEKWENCJE NIEWŁAŚCIWEGO ZACHOWANIA
Konsekwencje złego zachowania:
- naprawianie szkód: posprzątanie po sobie, dziecko pokrzywdzone przeproszone przed całą grupą
- wyłączenie z sytuacji: np. wykluczenie na pewien czas z zabawy, niesłuchanie jego odpowiedzi, jeśli wcześniej nie podniosło ręki, dziecko siada przy stole i w ciszy oczekuje na możliwość dołączenia do grupy
- odroczenie możliwości otrzymania kolejnego przywileju do czasu ustania trudnej sytuacji, np. dzieci nie mogą korzystać z nowych zabawek dopóki nie będą regularnie sprzątać po zabawie
- dziecko samodzielnie wypowiada się na temat jego nie poprawnego zachowania, nazywa regułę, którą złamało
Nagrody:
- pochwała słowna
- uścisk dłoni
- naklejka samodzielnie wybrana przez dziecko
- drobna nagroda
- tablica motywacyjna (serduszka)
Rola nauczyciela w stosowaniu konsekwencji pozytywnych i negatywnych zachowań dziecka:
- wskazuje dziecku, jak powinno się zachować, zanim zdąży zrobić coś nie ta - sformułujmy zasadę
- wyraża sprzeciw bez oskarżania
- wyraża swoje uczucia i oczekiwania - ocenia zachowanie dziecka, a nie dziecko
- pokazuje, jak naprawić zło - również to wyrządzone przypadkiem
- daje dziecku możliwość wyboru
- daje dziecku odczuć konsekwencje złego zachowania
- jeśli jest to potrzebne - działa zdecydowanie
- kilkakrotnie spokojnie powtarza polecenie
- odsyła dziecko do bezpiecznego, cichego miejsca w sali na pewien czas, do momentu, aż się uspokoi
Wszystkim Przedszkolakom w tym nowym roku szkolnym życzymy dużo radości
w zdobywaniu wiedzy, wesołej zabawy, nowych przyjaźni i niezapomnianych przeżyć,
a Rodzicom udanej współpracy i zadowolenia.