WRZESIEŃ   2020


Wrzesień sypnął wrzosami,
Grzybami pachnie w lasach,
A ja jestem my
ślami nad morzem -na wczasach.
I cho
ć kalendarz na ścianie
Pokazał wrześniową datę,
Ja chcia
łbym pływać w morzu,
I goni
ć po lesie tatę,
I je
ździć na rowerze
Od rana do wieczora,
Wi
ęc proszę panią minister,
Niech trwa wakacyjna pora.

Jeśli wrzesień z pogodą zaczyna, zwykle przez miesiąc pogoda trzyma.

Szron wrześniowy i pajęczyny po ziemi, są snadź znakiem tęgiej zimy.

Gdy wrzesień bez deszczów będzie, w zimie wiatrów pełno wszędzie.

Jeśli wrzesień będzie ciepły i suchy, pewno październik nie oszczędzi pluchy.

Czym dłużej jaskółki we wrześniu zostają, tym dłużej piękne i jasne dni bywają.

Gdy we wrześniu grzybów brak, niezawodny zimy znak.

 

Szanowni Rodzice i Nasze Kochane Przedszkolaki

Cieszymy się, że możemy znowu powitać Was w nowym roku szkolnym. Rozpoczyna się kolejny rok pełen wrażeń, nie tylko dla Państwa, ale przede wszystkim dla Waszych pociech. Będzie on pełen ciekawych doświadczeń. W czasie tego roku dzieci przyswoją nie tylko nowe umiejętności, lecz  także będą czerpać radości ze wspólnej zabawy, czy z pierwszych sukcesów.

Do grupy naszej dołączył nowy kolega Alan.

Urodziny ,   urodziny,    

              urodziny !!!

Sto  lat będziemy śpiewać:

                        

  Teresa       Anastazja  Lena

 

NASZ KĄCIK – czyli

co planujemy we wrześniu

  1. ”Co dobre, a co złe” – poznanie zasad i norm postępowania w grupie.

      - wprowadzenie „Kodeksu Przedszkolaka:

  1. „Chcę mieć przyjaciela” – kształtowanie moralnych postaw osobowych; przyjaźń

      - nazywanie uczuć, emocji

 

  1. „Bezpieczny przedszkolak” – poznanie zasad ruchu drogowego.
  2. „To już jesień” – utrwalenie nazwy obecnej pory roku i jej charakterystycznych cech.

Piosenki do nauki

 

Każdy wie, co jest złe”

 

I. To, co jest złe, każdy z nas wie,
więc swojej mamusi obiecuję, że:                                    
nie będę kłamał, bił innych dzieci,
będę po sobie zawsze sprzątać śmieci,
nie będę krzyczeć, wytykać języka,
ten, kto tak robi,

  1. niech w podskokach zmyka!


II. To, co jest złe, każdy z nas wie,
    więc swojej mamusi obiecuję, że:
    ja będę grzecznie bawić się z dziećmi,
    będę pomagać sprzątać zabaweczki,
    do innych będę uprzejmie się zwracać,
    gdy starsi mówią, nie będę przeszkadzać.


III. To, co jest złe, każdy z nas wie,
      a więc złym uczynkom my mówimy: nie
                                                    

 

           

Uliczne sygnały

 

I.

Raz na jezdnię weszła gapa.

Taka gapa, że aż strach.

Ktoś za kołnierz gapę złapał.

Ktoś za gapą krzyknął, ach!

Ach, ty gapo! co ty robisz?

Tu jest jezdnia, chyba wiesz?

Autobusy, samochody, motocykle pędzą też.

Ref:

Uliczne sygnały, zna duży i mały.

Uliczne sygnały, trzeba dobrze znać.

Gdy światło zielone, na drugą przejdź stronę.

Lecz, jeśli jest czerwone, wtedy musisz stać.

II

Jezdnia nie jest do spacerów,

Do zabawy także nie.

Ciężarówki, sto rowerów

i tramwaje spieszą się.

Nie bądź gapą, nie bądź gapą,

Gapa może skończyć źle.

Popatrz w lewo, popatrz w prawo,

Jezdnia wolna? śmiało przejdź.

                                              

KĄCIK  DLA RODZICÓW

Ważne informacje:

 Przedszkole czynne jest od godz. 6.30 do 17.00

 Nasza grupa III ”Biedronki” – od 7.00 do 16.30

Ramowy rozkład dnia

6.30-7.00 - schodzenie się dzieci, zabawy swobodne służące realizacji pomysłów w kącikach zainteresowań, gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, słuchanie utworów literackich, rozmowy okolicznościowe

7.00-8.30-  zabawy swobodne,  praca indywidualna  wspierająca rozwój dziecka, zabawa ruchowa, ćwiczenia poranne, czynności: samoobsługowe, organizacyjne, opiekuńcze oraz porządkowe, przygotowanie do śniadania

8.45- 9.15śniadanie, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturowych, pełnienie dyżurów

9.15- 10.30zajęcia edukacyjne realizowane w grupach  zgodnie z zadaniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz realizowanego programu wychowania przedszkolnego, zajęcia i zabawy rozwijające różnorodną aktywność dziecięcą: plastyczną , muzyczną, ruchową, poznawczą, matematyczną, zabawy przygotowujące do posługiwania się jeżykiem angielskim,

10.30- 11.30-pobyt na powietrzu (ogród przedszkolny, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki lub zabawy w sali zabaw, sali gimnastycznej przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych

11.30-12.00 obiad, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturowych, pełnienie dyżurów.

12.00- 13.45- grupy młodsze (3-4- latki) relaks poobiedni z wykorzystaniem technik relaksacyjnych,  muzyki, literatury dziecięcej, doskonalenie czynności samoobsługowych

12.00- 13.45-grupy starsze (5-6-latki)-  formy relaksu  z wykorzystaniem różnorodnych technik relaksacyjnych, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej.  Zabawy swobodne /realizacja projektów innowacyjnych i edukacyjnych
w grupach.  Zajęcia wyrównawcze i  indywidualne stymulujące rozwój dziecka, realizacja zajęć
z pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zabawy i ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych ( w tym z języka angielskiego). Zabawy muzyczne, rytmiczne, taneczne z wykorzystaniem metod aktywizujących. Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym/obserwacje  przyrodnicze , spacery lub/zabawy ruchowe  w sali, podejmowanie zabaw badawczych

13.45- 14.00 - czynności : higieniczne, samoobsługowe, porządkowe.

                 - podwieczorek, wyrabianie nawyków kulturalnego zachowania się przy stole

14.00-17.00-   –zabawy swobodne w sali- tematyczne, manipulacyjne i konstrukcyjne, gry edukacyjne i planszowe przy stolikach lub w ogrodzie przedszkolnym, praca kompensacyjno-korekcyjna i indywidualna wspierająca rozwój dziecka, pomoc psychologiczno-pedagogiczna, czytanie fragmentów książek, prace porządkowo-użyteczne w sali i w półkach indywidualnych,  indywidualny kontakt z rodzicami, rozchodzenie się dzieci.

Realizacja bezpłatnej podstawy programowej odbywa się w godzinach : 7.00-12.00

Ramowy Rozkład dnia stanowi załącznik do uchwały nr 3/2020 z dnia 31.08.2020 r

W ramach ramowego rozkładu dnia realizowane procedury bezpieczeństwa zgodne

z  wytycznymi GIS, MEN, MZ w związku ze stanem epidemiologicznym wywołanym wirusem COVID-19   (zamieszczone na stronie intrnetowej przedszkola)

SYSTEM NAGRADZANIA I KONSEKWENCJE NIEWŁAŚCIWEGO ZACHOWANIA

Konsekwencje złego zachowania:

Nagrody:

Rola nauczyciela w stosowaniu konsekwencji pozytywnych i negatywnych zachowań dziecka:

Wszystkim Przedszkolakom w tym nowym roku szkolnym życzymy dużo radości
w zdobywaniu wiedzy, wesołej zabawy, nowych przyjaźni i niezapomnianych przeżyć,
a Rodzicom udanej współpracy i zadowolenia.