Marcowa pogoda i pierwsze zwiastuny wiosny

 

W ostatnim tygodniu marca rozmawialiśmy o przysłowiach i kaprysach wczesnowiosennej pogody. W ramach zabaw z elementami kodowania offline dzieci poznały zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla marcowej pogody (słońce, deszcz, wiatr, grad, śnieg) oraz znaczenie przysłów takich jak: ,,W marcu jak w garncu”, ,,Jedna jaskółka wiosny nie czyni” czy ,,Kwiecień plecień, bo przeplata. Trochę zimy, trochę lata”.

Przedszkolaki usystematyzowały wiadomości na temat charakterystycznych zwiastunach wczesnej wiosny w świecie fauny (bocian, skowronek, zwierzęta obudzone z zimowego snu: niedźwiedź, jeż, nietoperz) i flory (przebiśnieg, krokus, sasanka, zawilec, tulipan).

W ramach aktywności plastycznej wykonały krokusy z wytłoczek po jajkach, przebiśniegi z ażurowych serwetek, stemplowały widelcem moczonym w farbie plakatowej kolorowe tulipany.

Poznały nową piosenkę pt. ,,Wiosna, urodziły się motyle” i choreografię taneczną ze wstążkami na obręczach. Instrumentacje muzyczne to kolejny ważny element naszych codziennych zabaw. Graliśmy na instrumentach przy akompaniamencie utworów muzyki klasycznej oraz piosenki ,,Wiosna budzi się". Utrwalaliśmy także etiudę teatralną do utworu pt. ,,Skamieliny”.

W każdym tygodniu dużo czasu poświęcamy na ruch, zarówno w postaci zabaw kierowanych, np. animowana gimnastyka w podskokach, ćwiczenia poranne, zumba kid’s jak też aktywności na świeżym powietrzu, spacery i obserwacje przyrodnicze.



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.
większy obrazek nr 1 większy obrazek nr 2 większy obrazek nr 3 większy obrazek nr 4 większy obrazek nr 5 większy obrazek nr 6 większy obrazek nr 7 większy obrazek nr 8 większy obrazek nr 9 większy obrazek nr 10 większy obrazek nr 11 większy obrazek nr 12