Grudzień w grupie ,,Żabki"

 

Tydzień 4 – Coraz bliżej święta …

Niedługo święta Bożego Narodzenia, zatem nasze aktywności skupiały się wokół tej tematyki. Dzieci przypomniały zwyczaje i tradycje bożonarodzeniowe, np. dzielenie się opłatkiem/prosforą, śpiewanie kolęd i pastorałek, chodzenie z szopką lub gwiazdą, składanie życzeń, dodatkowe nakrycie dla niespodziewanego gościa podczas wieczerzy wigilijnej, uczestniczenie w pasterce, słomiany kolędnik w rogu pokoju itd. Poznały historię święta Bożego Narodzenia – narodziny Jezusa w ubogiej stajence.

Przedszkolaki przygotowały świąteczne upominki dla Rodziców i dekoracje na domowe choinki. Przez ostatni tydzień powstały lampiony, papierowe aniołki oraz uśmiechnięte Mikołaje, które ozdabiają naszą gazetkę grupową. Ćwiczyliśmy także grafomotorykę o tematyce zimowo-świątecznej.

Żabki po raz kolejny miały okazję wystąpić na ,,przedszkolnej scenie”. Dzieci sumiennie ćwiczyły taniec z kubeczkiem, kolędę pt. ,,Wśród nocnej ciszy” i życzenia świąteczne. Dziękujemy Rodzicom za utrwalanie materiałów również w domu. Dzięki wspólnej pracy udało nam się przygotować w dosyć  krótkim czasie Mix świąteczny. Mamy nadzieję, ze nagranie podobało się i umiliło Państwu święta 😊

Pełna wersja śnieżnego tańca pod linkami:

Taniec dziewczynek: https://drive.google.com/file/d/1qoVLltuH7Mx_LAwvbDyo4opoA0qrjtiK/view?usp=sharing

Taniec chłopców: https://drive.google.com/file/d/1ykoDZjsG0NGfESngPlaB6INUYTCNhIe7/view?usp=sharing

W ramach realizacji projektu ,,Zakodowany świat małej Żabki”, stworzyliśmy na macie Edu Sense choinkę z zielonych kubeczków. Zadaniem dzieci było nie tylko odwzorowanie układu wg instrukcji słownej, ale także ułożenie bombek z uwzględnieniem koordynatów literowo-cyfrowych. W ten sposób dzieci poznają graficzny zapis liter i cyfr, ćwiczą ich rozpoznawanie oraz dostrzegają zależności między nimi poprzez wyznaczanie konkretnych pól na naszej stu kratkowej macie, np. B4, D8.

Druga aktywność, którą ćwiczymy na macie edukacyjnej to łączenie dwóch cech w układzie współrzędnych. Tym razem były to kolor i kształt. Możliwości zabaw jest jednak wiele, zależy od wartości, które wykorzystamy w danej zabawie: wielkość, ilość elementów, cyfry, symbole humanistyczne itd. Dzieciom bardzo podobają się zabawy tego typu. Pobudzają procesy myślowe, mobilizują do aktywności o charakterze matematycznym i językowym.

Znajomość liter jest ściśle powiązana z matą edukacyjną i wizytówkami dziecięcymi. W dalszym ciągu ,,otulamy" słowem pisanym. Dzieci mają okazję odszukiwać swoje literki w nazwach do globalnego czytania, umieszczonych w naszej sali (innowacja pedagogiczna ,,Wszystko zaczyna się od imienia").

Na przedszkolnym parapecie, w kąciku badawczym powstała hodowla kryształów solnych.

W grudniu rozstrzygnięto dwa konkursy plastyczne: Mój przyjaciel Miś i Pocztówka do św. Mikołaja. Gratulujemy naszym nagrodzonym: Majce, Hani A. i Michałowi W.

 

Tydzień 3 – Zielona choinka i kolorowe bombki.

W trzecim tygodniu grudnia wkroczyliśmy w magiczny czas przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia. Sala przedszkolna Żabek z każdym dniem wyglądała coraz bardziej świątecznie, zagościły w niej migające światełka, wspólnie ozdabiana choinka oraz wiele dekoracji wykonanych przez dzieci. Dzieci przygotowały pocztówki z motywem choinki. Przedszkolaki wykonały farbami przeznaczonymi do malowania szkła piękne świąteczne witraże. Nowa technika wzbudziła duże zainteresowanie dzieci, były bardzo zaangażowane w pracę. Mamy nadzieje, że małe arcydzieła pięknie ozdobią Państwa choinki.

Jednym z symboli Bożego Narodzenia jest choinka. Przedszkolaki przyjrzały się bliżej iglakom, które w tym okresie są najpopularniejszymi drzewami. Poznały cechy charakterystyczne świerku i sosny, a podczas zabaw badawczych związanych z innowacją programowo-metodyczną pt. „ Dlaczego w trawie piszczy?”, badały strukturę igieł świerku i sosny,  przyjrzały się wnikliwie szyszkom obu drzew.

 

       

 

Tydzień 2 – Witamy św. Mikołaja. Z ogniem nie ma żartów!

Nowy tydzień rozpoczęliśmy od świętowania Mikołajek. Dn. 6 grudnia wszystkie przedszkolaki spotkały się ze św. Mikołajem, który podarował dzieciom słodkości i nowe zabawki do sali. Nasz Gość opowiedział przedszkolakom o historii prawdziwego Mikołaja z miasta Mirra, przez co zachęcał do dobroczynności i empatii wobec innych. ,,Żabki”, w podziękowaniu za odwiedziny zaśpiewały mikołajową piosenkę. Tego dnia w sali dominował kolor czerwony i świąteczne elementy: czapeczki, reniferowe rogi. W grudniu zmienił się także wystrój naszej sali. Mrugające lampki, piękna choinka, palące się lampiony czy ażurowe śnieżynki na szybach – to wszystko przypomina nam o świętach Bożego Narodzenia i zbliżającej się dużymi krokami zimie. A w naszym kąciku dziecięcych prac plastycznych zaroiło się od uśmiechniętych Mikołajów, z których niektóre powstały w domach, w ramach ubiegłotygodniowej pracy zdalnej. Wszystkim zaangażowanym Dzieciom i Rodzicom serdecznie dziękujemy za dostarczenie do przedszkola efektów Waszej pracy.

A skoro zima ,,za progiem”, to warto porozmawiać o ogniu, jako źródle ciepła, światła i innych jego zastosowaniach w codziennym życiu. Dzięki metodzie ,,burzy mózgów”, opartej na własnych doświadczeniach i niekiedy graficznej podpowiedzi, dzieci wzbogaciły wiedzę na temat żywiołu ognia i jego znaczenia dla człowieka i przyrody oraz uświadomiły sobie pozytywne i negatywne skutki działania ognia (np. pożary, lawa z wulkanów).

Poprzez doświadczenia o charakterze badawczym poznały niektóre właściwości ognia. Proste eksperymenty ze świeczkami typu tealight i słoikami, umożliwiły dzieciom wyciągnięcie następujących wniosków:

- ogień jest gorący i daje ciepło

- ogień jest źródłem światła, gdy nie ma prądu można użyć go do oświetlenia domu

- ogień reaguje na ruch powietrza, płomień może się przesuwać w różne strony

- ogień, by się palić, potrzebuje tlenu – po odcięciu powietrza płomień gaśnie

- ogień można ugasić także wodą (choć nie zawsze będzie to dobry wybór), piaskiem (np. zasypujemy ogniska, niewielkie zarzewia pożarów), gaśnicą i kocem gaśniczym (podczas niewielkich pożarów).

  

Szukaliśmy także odpowiedzi na pytanie: Czy każdy iskra parzy? Po odpaleniu zimnych ogni, tak typowych dla okresu około świątecznego, okazało się że nie!

Rozpoczęliśmy prace nad solnymi lampionami, które dzieci zabiorą do domów jako element dekoracji świątecznej.

Ogień, choć przydatny człowiekowi, jako żywioł jest bardzo niebezpieczny. Dzieci przekonały się o jego niszczycielskiej sile w oparciu o historyjkę obrazkową pt. ,,Pożar w lesie”. Utrwaliły numer alarmowy – 112 i numer do straży pożarnej – 998. Zawód strażaka wymaga odwagi i dyscypliny. Strażacy codzienne narażają swoje życie by ratować innych. Z ogniem nie ma żartów!

We czwartek, 9 grudnia odbyły się zajęcia edukacyjne, poświęcone zwierzętom egzotycznym. Do naszego przedszkola przyjechały pająki, wije, modliszki, ślimaki, patyczaki i liśćce. Dzieci miały okazję sprawdzić, jak łaskoczą odnóża poruszającego się po ręce wija lub poczuć na skórze śluz ślimaka 😊 Takie spotkanie ,,oko w oko” z żywymi okazami, to zawsze duże przeżycie dla przedszkolaków.

(Obraz 19 z 32) (Obraz 9 z 32)

Tydzień 1 – W magicznym świecie barw, kształtów i zabawek. Andrzejkowa zabawa.

                   Święto górników.

Tematyka realizowana w trybie pracy zdalnej.



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.
większy obrazek nr 1 większy obrazek nr 2 większy obrazek nr 3 większy obrazek nr 4 większy obrazek nr 5 większy obrazek nr 6 większy obrazek nr 7 większy obrazek nr 8 większy obrazek nr 9 większy obrazek nr 10 większy obrazek nr 11 większy obrazek nr 12 większy obrazek nr 13 większy obrazek nr 14 większy obrazek nr 15 większy obrazek nr 16 większy obrazek nr 17 większy obrazek nr 18 większy obrazek nr 19 większy obrazek nr 20 większy obrazek nr 21 większy obrazek nr 22 większy obrazek nr 23 większy obrazek nr 24 większy obrazek nr 25 większy obrazek nr 26 większy obrazek nr 27 większy obrazek nr 28 większy obrazek nr 29 większy obrazek nr 30 większy obrazek nr 31 większy obrazek nr 32 większy obrazek nr 33 większy obrazek nr 34 większy obrazek nr 35 większy obrazek nr 36 większy obrazek nr 37 większy obrazek nr 38 większy obrazek nr 39 większy obrazek nr 40 większy obrazek nr 41 większy obrazek nr 42 większy obrazek nr 43 większy obrazek nr 44 większy obrazek nr 45 większy obrazek nr 46 większy obrazek nr 47 większy obrazek nr 48 większy obrazek nr 49 większy obrazek nr 50 większy obrazek nr 51 większy obrazek nr 52 większy obrazek nr 53 większy obrazek nr 54 większy obrazek nr 55 większy obrazek nr 56 większy obrazek nr 57 większy obrazek nr 58 większy obrazek nr 59 większy obrazek nr 60 większy obrazek nr 61 większy obrazek nr 62 większy obrazek nr 63 większy obrazek nr 64