Pszczółki kodują...

- zajęcia z innowacji pedagogicznej cz.2

 

Za nami drugie zajęcia w ramach realizacji innowacji programowej z elementami kodowania i programowania online pt. ,,Rumiankowy Przedszkolak w zakodowanym świecie”.

Omawiany blok tematyczny to: W poszukiwaniu wartości i uczuć (dobry, wrażliwy, szlachetny i zaangażowany społecznie przedszkolak) – zakodowana edukacja społeczna i emocjonalna.

Dn. 28 lutego tematem przewodnim zajęć była współpraca. Poprzez działania zespołowe i zabawy z wykorzystaniem maty edukacyjnej Edu Sense zastanawialiśmy się, czy razem faktycznie możemy więcej, czy wspólne działania są dzieciom potrzebne w codziennej koegzystencji przedszkolnej. Na początku działanie w zespole może powodować konflikty i utrudniać pracę. W tym momencie pomocna staje się umiejętność precyzyjnej komunikacji, zadaniowego podejścia do problemu, logiczne myślenie. Doskonalenie tych kompetencji miękkich wspomaga rozwój społeczny i emocjonalny, buduje poczucie sprawstwa i motywację do działań zespołowych, jakże ważnych u progu I klasy.

 

A OTO ZAPROPONOWANE ZADANIA Z ELEMENTAMI KODOWANIA:

Praca w zespołach zadaniowych:

Dzieci zwracały uwagę na istotę współpracy w zawodzie chirurga, muzyka w orkiestrze, piłkarza. Dostrzegły potrzebę współpracy, ponieważ w wielu sytuacjach praca zespołowa jest pożądana i efektywna.

Każdy 4-osobowy zespół miał za zadanie wspólnie zbudować wieżę w oparciu o szablon. Utrudnienie polegało na tym, ze dzieci nie mogły dotykać kubków palcami, wieżę należało zbudować wykorzystując specjalne narzędzie, składające się z gumki i czterech sznurków tzw. pająka. Po naciągnięciu sznurków, gumeczka rozciągała się, a dzieci zespołowo ,,łapały” kubeczek i przenosiły go na właściwe miejsce zgodnie ze wzorem.

Zabawa dostarczyła wielu emocji! 😊 Mobilizowała do zastanowienia się nad kolejnością poszczególnych czynności i etapami wykonywanego zadania. Kubeczki należało odwrócić do góry/do dołu dnem, zanim złapano je za pomocą ,,pająka”.

Aktywność zbiorowa na macie edukacyjnej:

Dzieci zapoznały się z pojęciem koordynat, wymieniły jego składniki: litera i cyfra. Otrzymały fiszki (kartoniki) z kodami literowo-cyfrowymi, odczytywały koordynaty i szukały właściwego pola na macie edukacyjnej. Każdą ułożoną na macie fiszkę przykryły czerwonym kubeczkiem, co w rezultacie dało efekt serca.

opr. Ewa Wróblewska

autor innowacji



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.
większy obrazek nr 1 większy obrazek nr 2 większy obrazek nr 3 większy obrazek nr 4 większy obrazek nr 5 większy obrazek nr 6 większy obrazek nr 7 większy obrazek nr 8 większy obrazek nr 9 większy obrazek nr 10 większy obrazek nr 11 większy obrazek nr 12 większy obrazek nr 13