W krainie kolorów
Kolory są nieodłącznym elementem naszego otoczenia. Wpływają na emocje, doznania, rozumienie świata i relacje z innymi. Są elementem wyrazu i nawet mimowolnie stanowią środek komunikacji międzyludzkiej. Umiejętność zabawy kolorami i rozpoznawania ich znaczenia jest jednym z elementów wychowania. W konsekwencji wpływa na wrażliwość, estetykę i rozwój kreatywności. Znajomość kolorów i umiejętność ich rozpoznawania nie jest wrodzona. Dziecko musi się tego nauczyć. Przeciętne dziecko trzyletnie powinno potrafić rozpoznawać i nazywać poprawnie cztery kolory: czerwony, zielony, żółty, niebieski. W świat kolorów wprowadzamy dziecko powoli i spontanicznie. Nauki kolorów i ich utrwalania uczymy poprzez zabawę. Zabawa kolorami jest jednym ze sposobów poznawania świata przez dzieci. Daje możliwość spontanicznej zabawy z rówieśnikami, rozwija umiejętność współdziałania, podporządkowania się i obcowania z innymi. Otaczające nas kolory rozwijają myślenie, inteligencję, wyobraźnię.
Przez cały tydzień utrwalaliśmy nazwy kolorów w języku polskim i angielskim. Bawiliśmy się w odszukiwanie kolorów przy piosence ,,I see something blue'' https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA realizując kolejne cele z innowacji pedagogicznej ,,English is easy''.
Poznaliśmy piosenkę ,,Red, Yellow, Green, Blue'' https://www.youtube.com/watch?v=aMTIm-D1l54.
Mieszaliśmy kolory barw podstawowych w celu uzyskania nowych kolorów.
Wiele radości sprawiło dzieciom malowanie na mleku. Plastikowe tacki napełniliśmy tłustym mlekiem, następnie zakraplaliśmy rozwodnioną farbę przy użyciu pipety. Następnie patyczkiem higienicznym umoczonym w płynie do naczyń delikatnie rysowaliśmy po mleku i łączyliśmy kolory.