Biedronki kodują ... cz.3
Trzecie zajęcia z kodowania miały charakter tematyczny, mianowicie dotyczyły kotów. Dzień Kota to jedno z wielu świąt nietypowych, które możemy urozmaicić poprzez wykorzystanie maty edukacyjnej i innych podstawowych narzędzi do kodowania i programowania offline.
Oto kilka zakodowanych propozycji naszych dzisiejszych zabaw:
- Odwzorowywanie układu kubeczków zgodnie z ilustracją (kubeczki ułożone w dwóch konfiguracjach) z uwzględnieniem kodu (barwa i kierunek);
- Zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki ,,Brudny kotek”, utrwalająca pojęcia przestrzenne: przód, tył, prawo, lewo, skos;
- ,,Kotek szuka kłębka wełny” - układanie drogi na macie edukacyjnej z punktu A do punktu B za pomocą kartoników, nazywanie kierunków kroków (góra, dół, prawo, lewo) i ich liczby zgodnie z ułożoną drogą, układanie kodu szerokiego i skróconego z wykorzystaniem strzałek, cyfr i krążków funkcyjnych (Start-Stop);
opr. Ewa Wróblewska