Materiały do nauki zdalnej - 1.12.2021

opracowanie: Iwona Matysiak

Temat: Pada śnieg

 

1. Segregowanie ubrań przyniesionych przez Rodzica – na letnie i zimowe.

Dzieci mają za zadanie nazwać poszczególne elementy garderoby oraz omówić z rodzicem, dlaczego należy ubierać się odpowiednio do warunków pogodowych i pory roku.

 

2. Słuchanie wiersza Doroty Gellner Pada śnieżek.

 

Pada śnieżek, pada śnieżek.

Już ze śniegu mam kołnierzyk,

białe uszy i policzki,

i śniegowe rękawiczki.

A jak padać nie przestanie -

wiecie, co się ze mną stanie?

Będzie kino nie z tej ziemi -

nos w marchewkę mi się zmieni!

 

Rozmowa na temat wiersza.

• Co pada w wierszu z nieba? (śnieg)

• Co miało ze śniegu dziecko w wierszu? (kołnierzyk, białe uszy, policzki, śniegowe

rękawiczki)

• W co zamieni się nos dziecka? ( w marchewkę)

• W co zamieni się dziecko, jak długo będzie padał śnieg? ( w bałwana)

 

3. Propozycja zabawy słownej. Układanie porównań podkreślających charakterystyczne

cechy śniegu. Dzieci kończą porównania.

 

Co pada zimą? Jaki jest śnieg?

Śnieg jest biały jak....

Śnieg jest zimny jak...

Śnieg jest lepki jak…

 

4. Zabawa z zastosowaniem rymowanki.

Rodzic mówi rymowankę, a dzieci wykonują wymienione w niej czynności (każdą po trzy razy).

 

Jeden, dwa, trzy,

klaszczę ja, klaszczesz ty.

Jeden, dwa, trzy,

tupię ja, tupiesz ty.

Jeden, dwa, trzy,

skaczę ja, skaczesz ty itd.

 

Dzieci mogą wymyślać same lub z Rodzicem dalszą część rymowanki.

 

5. Śnieżynka – praca plastyczna


Potrzebne materiały: czarna lub ciemna kartka, klej Magic lub Wikol, cukier.
Wykonanie: Dla dzieci możemy naszkicować na kartce białą kredką zarys śnieżki, za pomocą kleju dziecko rysuje kontury śnieżynki, a następnie posypuje całą kartkę cukrem. Po zsypaniu cukru na talerzyk, na naszych kartach zostaną wspaniałe błyszczące kryształki śnieżynek.