Materiały edukacyjne do nauki zdalnej - 09.11.2021
opr. Karolina Faszcza
Temat: Legenda ,,O Lechu, Czechu i Rusie''
- Dziecko odsłuchuje legendę „O Lechu, Czechu i Rusie” czytaną przez Rodzica https://maja-literatura.blogspot.com/2014/05/legenda-o-lechu-czechu-i-rusie-legendy.html lub odtwarza słuchowisko https://www.youtube.com/watch?v=lMzka6H7mF0
- Rodzic zadaje pytania dotyczące legendy
- Jak nazywali się bracia?
- Kogo zobaczyli na polanie?
- Jak nazywał się kraj, który założył Lech?
- Jak nazywa się nasz kraj?
- Co oznacza słowo „Ojczyzna”?
- W tej legendzie była mowa o naszym godle państwowym –jak wygląda godło Polski?
- Jakie znasz jeszcze symbole narodowe?
- Historyjka obrazkowa – „O Lechu, Czechu i Rusie” (załącznik)
Dziecko porządkuje obrazki według właściwej kolejności zdarzeń. Rodzicu zachęć swoją pociechę aby spróbowało opowiedzieć legendę. Oczywiście historyjkę można pokolorować.
- ,,Orły do gniazd” – zabawa ruchowa
Rodzic z dzieckiem stoją zwróceni do siebie plecami. Na początku zabawy rodzic jest drzewem pełniącym rolę gniazda, a dziecko jest ptakiem - orłem. Na dźwięk grzechotki (np. butelka z ziarnami …) orły wyfruwają z gniazda i szybują w przestrzeni to wysoko to nisko. Gdy grzechotka milknie - orzeł powraca do gniazda (dziecko przykleja się tyłem do pleców rodzica). Zabawę powtarzamy kilka razy / zmiana ról.
- ,,Godło’’ – praca plastyczna
Do wykonania orła potrzebujemy dwa rodzaje płatków higienicznych prostokątne i okrągłe. Niektóre z nich wycinamy, a niektóre przyklejamy w całości. Żółtym mazakiem malujemy dziób, koronę i pazury. Doklejamy oko.
Materiały:
- płatki higieniczne duże prostokątne i okrągłe
- klej
- nożyczki
- oko
- żółty mazak
- karton
- ,,PARTS OF THE BODY’’ - ,,Części ciała’’
Dziecko utrwala poznane słownictwo (załącznik)
- Utrwalenie piosenki ,,Head, Shoulders, Knees And Toes’’
https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg
Dziecko śpiewa piosenkę i naśladuje ruchy wykonywane w piosence:
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
One more time!
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Do pobrania:
- historyjka obrazkowa.pdf (394.84 KB)
- parts of the body.pdf (618.38 KB)