Numizmatyka dla smyka - projekt edukacyjny

 

Projekt obejmuje 3 zajęcia edukacyjne, dotyczące monet, banknotów i elektronicznych form płacenia. Jest skierowany do dzieci 5- i 6-letnich, a więc realizują go dwie grupy: Pszczółki i Sowy.

Prowadzący zajęcia - Pan Jacek, przybliżył dzieciom historię pojęcia ,,płacić", które wzięło się od słowa ,,płótno". Przedszkolaki poznały różne płacidła na przestrzeni dziejów tj. wymiana towarów, np. garnek za płótno, muszelki i kamienie rai, metalowe płacidła z Chin.

Dzieci rozpoznawały nominały polskich monet, zarówno po awersie jak i rewersie. Obalono mit o dwustronności monet. Przedszkolaki dowiedziały się, że każda moneta ma 3 strony. Ząbki/kreseczki na boku oznaczają, że moneta nie jest podrobiona. 5- i 6-latki wiedzą,  gdzie i w jaki sposób powstają pieniądze (Mennica) oraz że w Muzeum Pieniądza w Wilnie znajduje się budowla o kształcie piramidy, ułożona z miliona monet. Oprócz obecnie używanych w obiegu pieniędzy, zobaczyły replikę greckiej monety z przed 3 tysięcy lat. Na pamiątkę spotkania otrzymały po monecie z różnych krajów europejskich. W ramach zajęć plastycznych, powstały projekty monet przyszłości.

Dzieci dowiedziały się, skąd pochodzi termin ,,banknot" i jak wyglądały pierwsze papierowe pieniądze w różnych zakątkach świata. Nauczyły się, po czym sprawdzić czy dany banknot jest prawdziwy czy fałszywy. Na pamiątkę otrzymały banknoty testowe z PWPW. Na koniec samodzielnie zaprojektowały swoje papierowe pieniądze.



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.
większy obrazek nr 1 większy obrazek nr 2 większy obrazek nr 3 większy obrazek nr 4 większy obrazek nr 5 większy obrazek nr 6 większy obrazek nr 7 większy obrazek nr 8 większy obrazek nr 9