Materiały do nauki zdalnej - 2.12.2021

opracowanie: Iwona Matysiak 

Temat: Świat w zimowej szacie

 

1. Rysowanie bałwana według rymowanki czytanej przez rodzica.

Rysuję bałwanka,

śniegowego panka:

narysuję koło,

pod nim drugie, trzecie.

Zrobię kropki – oczka,

nosek – dam kreseczkę.

Uśmiechniętą buzię

zrobię jak łódeczkę.

Narysuję garnek,

trzy kreski – miotełkę,

i czarne guziki

narysuję wielkie.

 

2. Rytmizowanie tekstu

Powtarzanie – ciche i głośne; powtarzanie fragmentów tekstu w pamięci, kiedy Rodzic trzyma palec na ustach, i głośno, kiedy go tam nie ma; śpiewanie tekstu na

melodie wymyślone przez dzieci.

 

Zima, zima biała do nas zawitała.

W śniegowe ubranie cały świat ubrała.

Choć mroźno dokoła, śnieżek w oczy prószy,

my się nie boimy, choć nam marzną uszy.

 

3. „List do zimy” – poznanie nowej piosenki. Link do piosenki: ( należy strzałką przesunąć na CD2 i tam wybrać spośród piosenek „List do zimy” nr 11,12)

 

https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-supersmyki

 

I. Znowu dzisiaj spadł biały śnieg, całkiem biały puch.

 Zawirował i powóz zimy szybko wprawił w ruch.

 A my tego białego śniegu mamy już dość!

 Więc piszemy list do zimy, by zrobiła coś!

 

Ref.: „Szanowna Zimo, to nasze prośby:

 by śnieg niebieski był i miał czekolady smak,

 i by go można zjadać jak lody,

 i by tych lodów nigdy nam nie było brak!

 A kiedy pada z nieba tak lekki i puchaty,

 to żeby miał smak cukrowej waty!”

 

II. Przeczytała list zima i odpisała tak:

 „Drogie Dzieci, śnieg się nie zmieni, bo by było brak

 sanek, łyżew, bałwanków białych, śnieżek i nart.

 Więc biegnijcie witać zimę, do zabawy start!”

 

Ref.: „Szanowna Zimo…”

 

III. Pobawimy się w śniegu, choć biały kolor ma,

 w domu mama tak na rozgrzewkę czekoladę da!

 I wspomnimy troszeczkę tylko niebieski śnieg,

 śnieżne płatki z waty słodkiej chciałoby się mieć…

 

Ref.: „Szanowna Zimo…”

 

 Rozmowa na temat piosenki.

− Dlaczego dzieci pisały list do pani Zimy?

− O co prosiły panią Zimę?

− Jak odpowiedziała pani Zima na prośby dzieci?

 

4. Prawda czy fałsz? - zabawa wyrabiająca reakcję na ustalone sygnały.

Będą potrzebne: Frotki w dwóch kolorach - zielonym i czerwonym (może być kartka koloru czerwonego i zielonego), muzyka.

 

Na przegubach dłoni dzieci mają założone gumki frotki (na prawych przegubach zielone,

na lewych – czerwone). W rytmie muzyki swobodnie maszerują w dowolnych kierunkach.

Podczas przerwy w muzyce Rodzic, nawiązując do tekstu piosenki, wypowiada zdania – prawdziwe lub fałszywe.

 

Przykładowe zdania:

Śnieg jest niebieski.

Śnieg jest słodki jak wata cukrowa.

Zimą lód na jeziorze ma smak czekoladowy.

Ze śniegu można ulepić bałwana.

Kiedy jest bardzo zimno, woda zamienia się w lód.

Kiedy jest silny mróz, na szybach pojawiają się białe wzory.

 

Jeżeli zdanie jest prawdziwe, dzieci unoszą w górę prawe ręce z zielonymi frotkami na przegubach. Jeżeli zdanie jest fałszywe, unoszą lewe ręce, z czerwonymi frotkami na przegubach.