Materiały do nauki zdalnej - 29.11.2021
opracowanie: Iwona Matysiak
Temat:„ I jak indyk” – zabawy z literą i, I
1. „ Indyk” – praca z wierszem
Chodzi indyk po podwórku,
ogon swój rozkłada.
Ma czerwoną, małą główkę
„Gul, gul” sobie gada.
Monika Niewielska
Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza:
- O kim jest wiersz?
- Co rozkłada indyk?
- Jaki kolor ma jego głowa?
- Jakie dźwięki wydaje indyk?
2. „I jak indyk” – wprowadzenie liter i, I
- Prosimy aby dzieci podzieliły wyraz na sylaby (in-dyk)
- Pytamy dzieci na jaką głoskę zaczyna się wyraz indyk?
- Pytamy czy znają inne wyrazy zaczynające się od głoski i ?
- Pokażmy dzieciom małą i wielką literę i, I (omówcie jej kształt, małej i wielkiej, zwracając uwagę na wyróżniające ją cechy)
- Poszukajcie litery I, i w gazetach, ulotkach, etykietach
3. Zapisz swoje I, i
Zachęcamy dziecko, do napisania litery I, i, – dużej i małej w powietrzu, na dywanie , na plecach rodzica.
4. Karta pracy – dzieci mają za zadanie pokolorować pola oznaczone małą i wielką literą I. link do strony: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/ukryte-literki-litera-i/