Materiały do nauki zdalnej - 29.11.2021

opracowanie: Iwona Matysiak

 

Temat:„ I jak indyk” – zabawy z literą i, I

1. „ Indyk” – praca z wierszem

 

Chodzi indyk po podwórku,

ogon swój rozkłada.

Ma czerwoną, małą główkę

„Gul, gul” sobie gada.

                                                               

                                                  Monika Niewielska

Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza:

- O kim jest wiersz?

- Co rozkłada indyk?

- Jaki kolor ma jego głowa?

- Jakie dźwięki wydaje indyk?

 

 

 

2. „I jak indyk” – wprowadzenie liter i, I

- Prosimy aby dzieci podzieliły wyraz na sylaby (in-dyk)

- Pytamy dzieci na jaką głoskę zaczyna się wyraz indyk?

- Pytamy czy znają inne wyrazy zaczynające się od głoski i ?

- Pokażmy dzieciom małą i wielką literę i, I (omówcie jej kształt, małej i wielkiej, zwracając uwagę na wyróżniające ją cechy)

- Poszukajcie litery I, i w gazetach, ulotkach, etykietach

 

 

3. Zapisz swoje I, i

Zachęcamy dziecko, do napisania litery I, i, – dużej i małej w powietrzu, na dywanie , na plecach rodzica.

 

4. Karta pracy – dzieci mają za zadanie pokolorować pola oznaczone małą i wielką literą I.  link do strony: https://miastodzieci.pl/kolorowanki/ukryte-literki-litera-i/