PRZEBIEG I WYNIKI EWALUACJI ZEWNĘTRZNEJ W PRZEDSZKOLU PRZEPROWADZONEJ PRZEZ KURATORIUM OŚWIATY W BIAŁYMSTOKU

W terminie od 02.02.2015 do 16.02.2015 w naszej placówce odbyła się ewaluacja zewnętrzna, polegająca na dokonaniu diagnozy podejmowanych działań określonych w wymaganiach MEN.

Ewaluatorzy z Kuratorium Oświaty w Białymstoku podejmowali różnorodne czynności, aby określić stopień rozwoju i działalności przedszkola poprzez wskazanie poziomu ministerialnych wymagań w 3 diagnozowanych obszarach:

1. Przedszkole realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci.

2. Dzieci są aktywne.

3.Przedszkole wspomaga rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji.

W terminie od 02.02.2015r. do 06.02.2015r. ewaluatorzy dokonywali diagnozy w/w/ obszarów w różnorodnych działaniach, w których uczestniczyli: dyrektor, nauczyciele, wychowankowie, pracownicy niepedagogiczni, rodzice oraz partnerzy ze środowiska lokalnego współpracujący z placówką.

Zostały przeprowadzone badania ankietowe z udziałem rodziców, obserwacje zajęć edukacyjnych we wszystkich grupach oraz podejmowanych aktywności dziecięcych warunkujących samodzielność i indywidualność rozwoju. Dyrektor , nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, rodzice oraz partnerzy ze środowiska lokalnego uczestniczyli w prowadzonych wywiadach przez pracowników z Kuratorium Oświaty w Białymstoku.

Poziomy spełniania przez placówkę poszczególnych wymagań, jest ustalany w rozporządzeniu MEN jako:
1) poziom A - oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę;
2) poziom B - oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę;
3) poziom C - oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę;
4) poziom D - oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę;
5) poziom E - oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę

W dniu 16.02.2015 podczas rady pedagogicznej zostały przedstawione wyniki raportu dokonanej ewaluacji zewnętrznej w 3 obszarach. Uzyskaliśmy bardzo wysokie wyniki określone w/w poziomach rozporządzenia MEN:

Uzyskany poziom wymagań podczas ewaluacji zewnętrznej w placówce (od A do E)
Przedszkole realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci - poziom A
Dzieci są aktywne - poziom A
Przedszkole wspomaga rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji - poziom B


PODZIĘKOWANIE

W związku z uzyskanymi wysokimi poziomami spełniania diagnozowanych wymagań uzyskanych podczas ewaluacji zewnętrznej, składam serdeczne podziękowania Radzie Pedagogicznej, Pracownikom niepedagogicznym, Rodzicom wychowanków oraz partnerom środowiska lokalnego za zaangażowanie w podejmowane czynności ewaluacyjne oraz wszystkie podejmowane działania na rzecz rozwoju placówki i promowanie innowacyjnej działalności przyrodniczej i ekologicznej związanej z naszym patronem Simoną Kossak.

Sukcesy Przedszkola są wynikiem wieloletniej i owocnej partnerskiej współpracy na wielu płaszczyznach i niech będą motywacją w dalszym realizowaniu priorytetowych zadań zawartych w koncepcji pracy placówki na kolejne lata.

Dzięki przyjaznej dłoni ludzi dobrej woli możliwa jest realizacja naszych celów i zamierzeń. Serdecznie dziękuję za zaangażowanie w życie "Rumiankowego Przedszkola", życzliwość i owocną współpracę.

z wyrazami szacunku
Bogusława Czyrska
Dyrektor
Przedszkola Samorządowego nr 77
"Rumiankowe Przedszkole" im. Simony Kossak
w Białymstoku