Materiały do pracy zdalnej

06. 04. 2021 r - 09. 04. 2021 r.

opracowanie: Urszula Czykwin

Wiosna na wsi

W tym tygodniu przybliżę Wam codzienną pracę rolnika oraz jej wpływ na życie ludzi wykonujących inne zawody. Poznacie maszyny wykorzystywane w gospodarstwie, dowiecie się w jakim celu hoduje się zwierzęta, co to jest zboże i co się z niego produkuje. W domu oglądajcie wspólnie albumy, książki i filmy związane z tematyka rolniczą.

Wtorek 06. 04. 2021 r.

Zajęcia ranne

  1. Rozmowa na temat obrazka.

Przyjrzyj się uważnie obrazkowi i odpowiedz na następujące pytania: 

- Co i kogo widzisz na obrazku?

- Co robią ludzie?

- Czy są tam jakieś zwierzęta?

- Jak się nazywają? Co robią?

- Jakie kolory są na obrazku? Nazwij je.

- Policz poszczególne elementy obrazka ( gęsi, okna w domu, jabłka na jabłoni, itd. Co jeszcze możesz policzyć ?)

  1. Film animowany: „Zwierzęta na wsi część 1 (odgłosy, zagadki, zadania)”

    Obejrzycie uważnie film i spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Jakie zwierzęta mieszkają na wiejskim podwórku? Czyje są to odgłosy? Jak nazywają się zwierzęta dorosłe i ich młode? https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

  2. Kodowanie: " Co to może być ?"

http://przedszkole.swieciechowa.pl/2114,zadania-na-piatek--17--kwiecien.html

 

Zajęcia popołudniowe

  1. Karta pracy: „Co nie należy do rysunku?”

Wykonaj kartę pracy według polecenia zamieszczonego na niej, a następnie pokoloruj obrazek.

  1. Zabawa ruchowa: „Kostka ze zwierzętami.”

Należy wyciąć szablon kostki i skleić ją. Następnie rzucamy kostką i prezentujemy sposób poruszania się zwierzęcia i odgłosy, jakie wydaje.

 

Środa 07. 04. 2021 r.

Zajęcia ranne

  1. Wiersz T.M. Massalskiej w  „W gospodarstwie”

Pieje kogut już od świtu:

– Kukuryku! Kukuryku!

Kura do kurczaków żwawo

gdacze: – W lewo!

Gdacze: – W prawo!

Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!

Trzy kaczątka dziobem pcha.

Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!

Aż po prostu brak jej tchu.

Koń opędza się od much.

I rży głośno: – Jestem zuch!

Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!

Co za hałas! Co za szum!

Kot cichutko miauczy: – Miau!

A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

Rozmowa na temat wiersza:

Jakie zwierzęta występowały w wierszu?; Jaki głos wydaje: kogut / kura / kaczka / krowa / świnia / kot / pies? (dzieci naśladują głosy zwierząt).

2. Zabawa muzyczno - ruchowa: "Rytmiczna rozgrzewka w podskokach" 

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

Zajęcia popołudniowe:

  1. Film edukacyjne: „Zwierzęta na wsi”

Obejrzyj film i porozmawiaj na temat życia zwierząt  na wsi.

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

  1. Piosenka: „W chlewiku mieszka świnka.”

Wysłuchaj piosenkę i spróbuj się jej nauczyć.

https://www.youtube.com/watch?v=sY1jT8_LIx0

W chlewiku mieszka świnka,
Co trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosę jej jedzenie,
To ona Kwi,  Kwi,  kwi! 

Opodal chodzi kaczka,
Co Krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej dzień dobry,
A ona kwa, kwa, kwa! 

Przed budą trzy szczeniacki,
Podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię cicho pieski,
A one hau, hau, hau! 

Na drzewie siedzi wrona,
Od rana trochę zła.
Gdy pytam jak się miewasz?
To ona kra, kra, kra! 

W kurniku są kokoszki,
co jajek mają sto
ja mówię im dzień dobry,
a one ko, ko, ko.

Czwartek 08. 04. 2021 r.

Zajęcia ranne

  1. " W zagrodzie Małgosi"-bajka ortofoniczna E. Michałowskiej

Wieczorem w zagrodzie ciocia Małgosi
każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta gra,
aż Małgosia jeść im da.

  1. Praca plastyczna: „Zwierzęta z wiejskiego podwórka”

Wykonaj dowolne zwierzę mieszkające na wiejskim podwórku. Możesz wykorzystać do tego papierowy talerzyk, farby, watę, kolorowe kartki.

Zajęcia popołudniowe

  1. „Odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka.- zagadki słuchowe.

Wysłuchaj i powiedz do jakich zwierząt należą.

https://youtu.be/yLiRpy71W50

  1. Trzy kurki – zabawa ruchowa przy popularnej piosence, ilustrowanie ruchem treści utworu.

Trzy kurki sł. polskie Karol Hubert Rostworowski, melodia francuska.

Wyszły w pole kurki trzy  - (dziecko maszeruje po sali i śpiewa)

i gęsiego sobie szły.

Pierwsza z przodu,  - ( dziecko macha ręką)

w środku druga, - ( dziecko klaszcze w dłonie)

trzecia z tyłu oczkiem mruga.- ( dziecko pokazuje na oczko)

I tak w pole kurki trzy - (dziecko maszeruje)

raz-dwa, raz-dwa, w pole szły. -(dziecko zatrzymuje się i tupie)

https://youtu.be/i2-YUurj8jY

Piątek 09. 04. 2021 r.

Zajęcia ranne

  1. Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował – słuchanie fragmentu wiersza H. Bechlerowej połączone z rozmową na temat wysłuchanego utworu.

''Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował'' - Halina Bechlerowa

To jest Filik – kotek bury. Ma wąsiki i pazury.

Dobry jest ten kotek Filik: chce, by wszyscy mleko pili.

Stanął Filik przy kurniku. – Czy chcesz mleka, koguciku?

Lecz kogucik z kurką czarną na śniadanie jedli ziarno.

Koło żłobu stoi konik. Filik ładnie się ukłonił.

– Lubisz mleko?

– Nie, ja rano smaczny owies jem i siano.

Do królika kotek podszedł.

– Pij, pij mleczko, bardzo proszę!

Ale królik siadł pod drzewkiem: chrupu, chrupu – gryzł marchewkę [...]

Więc do krówki poszedł kotek.

– Czy na mleko masz ochotę?

– Nie, Filiku, bo ja przecież jem zieloną trawkę w lecie.

Koło furtki kózka biała także mleka pić nie chciała.

– Zabierz sobie, kotku, dzbanek! Ja jem liście kapuściane [...]

Rozmowa na temat wysłuchanego utworu: Jak miał na imię kotek?; Czym kotek częstował zwierzęta?; Co kogucik i kurka jedli na śniadanie?; Co koń jadł rano?; Co gryzł królik?; Co lubi jeść krowa?; Dlaczego kózka nie chciała pić mleka?

  1. Zabawy ruchowe dla dzieci - propozycje

 Skoki mniejsze i większe

Zajęcia popołudniowe

1.„Masaż na dobry humor” –. Wypowiadamy tekst i wykonujemy odpowiednie gesty, które dziecko naśladuje:

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz!

2.Tyle kroków ile sylab” – zabawa słuchowo-ruchowa – dziecko stoi po jednej stronie dywanu, rodzic po drugiej stronie. Wypowiadamy nazwy zwierząt np.: krowa, kot, kura, kogut, koń, pies itp., a dziecko dzieli je na sylaby i wykonuje tyle kroków do przodu, ile sylab jest w danym słowie. Zabawę prowadzimy wypowiadając 6-8 nazw zwierząt.

3. „Zwierzęta z wiejskiego podwórka” – zagadki słuchowe – rozkładamy na dywanie karty obrazkowe przedstawiające zwierzęta z wiejskiego podwórka. Następnie po kolei włączamy nagrania odgłosów zwierząt. Zadaniem dziecka jest rozpoznać zwierzę po odgłosie, wskazać je na obrazku i nazwać je.

ttps://www.youtube.com/watch?v=s2PxZhDdRCw – odgłos konia

https://www.youtube.com/watch?v=kouRjn5k-Ro – odgłos krowy

https://www.youtube.com/watch?v=3NU33PXtf-4 – odgłos kozy

https://www.youtube.com/watch?v=CnmvheoF-cA – odgłos świni

https://www.youtube.com/watch?v=x3c0JgZ59QQ – odgłos owcy

https://www.youtube.com/watch?v=mRq7urXl5xQ – odgłos psa

https://www.youtube.com/watch?v=CRlQgDqkZ7A – odgłos kota

https://www.youtube.com/watch?v=QpBve-Jhy1k – odgłos kury

https://www.youtube.com/watch?v=TsoHVW3LvUE – odgłos koguta

https://www.youtube.com/watch?v=dwC5FLjmvrA – odgłos indyka

https://www.youtube.com/watch?v=NRItFJ4j3AY – odgłos kaczki

https://www.youtube.com/watch?v=nRNjzMrQRd4 – odgłos gęsi